Tjena har precis skaffat mig en ny extern HD...nu när jag ska föra över alla filer (ca 80 gb) till den externa så tar det en evighet...vad kan detta bero på? kabeln mellan datorn och den externa HD:n är en USB 2.0 och en firewire kan detta ha med saken att göra att det går så långsamt?
Tacksam för snabbt svar...
CoccozzMedlem sedan apr. 20032 072 inlägg Om du använder USB kan det vara att drivrutinerna för USB 2.0 inte är korrekt installerade. Använd enhetshanteraren och låt installationsprogrammet ansluta till Internet så borde saken vara biff.
muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg Är kabeln USB2.0 och firewire, eh? 80 GB tar iofs. en stund, oavsett.
muskot skrev:
Är kabeln USB2.0 och firewire, eh? 80 GB tar iofs. en stund, oavsett.
ena änden är USB och andra är FireWire...80 gb borde ta en stund Ja men har hållt på med att överföra mappen i ca 20 h nu och har kommit halvvägs nu ungefär...lite snabbare borde iaf gå eller???
muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg Jo, helt klart. 40 GB på 20 timmar är ju inte ens 1 MB/s. Låter nästan som att du kör USB1.
Vad är det för disk, moderkort/kontroller?
muskot skrev:
Jo, helt klart. 40 GB på 20 timmar är ju inte ens 1 MB/s. Låter nästan som att du kör USB1.
Vad är det för disk, moderkort/kontroller?
var kan man kolla det? :r är inte så jätte haj på detta :r
För att svara här också, vad är det för märke på datorn, eller alt. på moderkortet?
datorn är en fujitsu siemens (ca 3 år gammal)
moderkortet vet jag inte vad heter/märke
The_HulkMedlem sedan juni 20031 837 inlägg
Dellamorte skrev:
ena änden är USB och andra är FireWire.
det kan inte stämma. det står säkert på något papper du fått med hårddisken om det är Firewire eller USB. Du har möjligtvis inte kvar någon manual till datorn?