webForumDet fria alternativet

Gratis antivirusprogram

24 svar · 2 225 visningar · startad av nitro2k01 · sida 2 av 2

liljaMedlem sedan juli 20041 219 inlägg

Danny skrev:

Jo för jag prova AVG förut och det funkade inte lika bra som Norton jag hade installerat samtidigt. Dessutom var interfacet riktigt fult och det var nånting som jag störde mig rätt mycket på...

Ok, jo jag har också hört att designen skall vara riktigt ful i AVG :(

Men om man kör två antivirus-program samtidigt brukar det inte bli bra... En kompis till mig körde två och när nummer två av dessa program installerades blev datorn seg som sirap... De två programmen tog upp kanske 90% av processorns arbete även om man inte gjorde något...

DannyMedlem sedan juli 20048 477 inlägg

nä det är väl inge vidare att ha två sådana program installerade samtidigt :) ...men jag ville fly från Norton och installerade AVG och hade båda en period. Men det funkade bra tyckte jag. Bara det att ibland så hittade Norton saker men AVG bara låg och sov...

Ok, jo jag undrar också vilket program som egentligen är "bäst" och hur gratisprogrammen står sig i förhållande till de kommerciella?

Det finns inget gämförande test som är någorlunda aktuellt som tar med både kommerciella och gratisprogram?? Kanske vore något för någon tidigt det här... Kanske skulle testa att tippsa dem :)

oskobMedlem sedan maj 20021 513 inlägg

Ring pc för alla och tipsa! :P
Konstigt att alla datrtidningar testar allt onödigt som "snabbaste musen under vatten" men en viktig sak som detta skiter man i :/ Det borde ju sälja nummer rätt bra. Det är ju alltid aktuellt.

Jag tipsade Datormagazin. Kollades i deras artikelregister och senaste gången de hade jämförande tester, eller tester över huvud taget, var nummer 7 från 2001...

Man kan ju tycka att folk undrar vilket program som fungerar bäst, eller så är så många godtrogna och tror att om jag har ett antivirusppgrogram så är jag skyddad från alla virus nästan hur jag än gör...

Genererad på 379 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb