webForumDet fria alternativet

Microsoft vs Firebird

29 svar · 789 visningar · startad av Palle · sida 2 av 2

PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg

PeW skrev:

Nej, men eftersom det fungerar med samma pryttlar för mig och andra, så kan man väl rimligtvis dra slutsatsen att det är något annat knas än just bläddraren i sig? :OO

Sant.. och det intressanta här tycker jag är vad annat det kan vara som är knas. :)

Jag har idag testat sidan i tre olika burkar med samma version av FB.. samma fel uppstår.
Har även laddat hem en ny version av senaste stabila releasen och installerat den, även där uppstår felet.
På den ena burken har jag ext. User Agent Switcher installerad, sätter jag den på IE6 så blir det ändå tokfel och hela sidan "åker upp" som jag visat på bilderna här ovan.

PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg

Mysko... första gången jag går in på sidan är det normalt. Andra gången får även jag felet. Men om jag startar om FB funkar det igen på första försöket....

Verkar onekligen som att något stör för FB på den siten, alternativt nåt som stör komplementet till MSIE... kanske bugzilla har svaret?

PepeJeriaMedlem sedan feb. 2003774 inlägg

Vide skrev:

Är det inte så att FB inte är riktigt färdig ännu vad gäller W3Cs HTML-standard, kör du Mozilla så ser sidorna perfekta ut.

Firebird har precis samma layout engine som Mozilla har, skillanden ligger bara i gränssnittet. Problemet med Microsofts sida är att de som kodar inte verkar ha någon så bra koll på att man faktiskt kan koda så att det fungerar i alla browsers plus att man behåller exakt samma funktionalitet.
Som företag skulle de som kodat Microsoft site vara mitt sista val.

muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Laddade ned en nightly build (2003-10-01) av FB och problemet finns fortfarande kvar. Sidan ser bra ut tills man laddar om, då halva innehållet halkar utanför bild.

Tja... när man kör https://www.microsoft.se genom w3c's validator ser man att de har en del att gnälla på :e

Om det har med felet att göra eller ej låter jag nån annan bedömma ;)

bassebhuMedlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Sidan är megahög för mig i IE. Massa blått längst ned. Vad kul att det är tillverkaren av webbläsarens sida :D

Uppgraderade till Firebird 0.7 och nu fungerar även den sidan för mig. :)

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; en-US; rv:1.5) Gecko/20031007 Firebird/0.7

dhoMedlem sedan aug. 20022 027 inlägg

Samma problem här med 0.7. Laddar man om sidan så försvinner det blåa längst upp.

Lite orättvist att bedömma en tredjeparts bläddrare när sidan man testar emot inte ens godkänns av w3c's valideringstjänst ;)

LOL! Nu fungerar den inte.. :e

Testade att uppdatera sidan flera gånger för bara en liten stund sedan utan halva sidan försvann,
men nu är det baske mig likadant igen. *suck*

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.2b84b982
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)