Är det fler än jag som inte kan se https://www.microsoft.se ordentligt i Mozilla Firebird?
Halva sidan försvinner om jag kör User Agent Switcher i Default-mode,
jag har dock inga problem att se www.microsoft.com.
29 svar · 789 visningar · startad av Palle
Är det fler än jag som inte kan se https://www.microsoft.se ordentligt i Mozilla Firebird?
Halva sidan försvinner om jag kör User Agent Switcher i Default-mode,
jag har dock inga problem att se www.microsoft.com.
Allt det blåa runt sidan försvinner i Firebird försvinner för mig, annars ser allt ok ut.
Halva sidan försvinner för mig också. Använder Firebird 0.6.1.
Är det inte så att FB inte är riktigt färdig ännu vad gäller W3Cs HTML-standard, kör du Mozilla så ser sidorna perfekta ut.
Jag tror jag väntar tills FB kommer ut i 1.0-versionen innan jag överger Mozilla-paketet. ;)
Såg perfekt ut för mig i Firebird. Det enda som såg annorlunda ut jämfört med IE var att den blå färgen till höger inte syntes. Men när jag skulle ladda in sidan igen för att ta en skärmdump visades bara halva sidan.
Har samma problem... (kör 0.6.1 på XP)...
Sidan såg juste ut första besöket, men vid omladdning sket den sig, dvs den "halkade upp" på ett sätt som gjorde att det inte gick att scrolla tillbaka när laddningen var klar...
Undrar om inte M$ har trollat med något fiffigt Javascript eller något på den sidan §e
Funkar bra för mig. Jag kör:
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.5b) Gecko/20030917 Firebird/0.6.1+
Laddade ner en ny version från hemsidan, men får ändå inte samma User-Agent som Darren..
Darren skrev:
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.5b) Gecko/20030917 Firebird/0.6.1+
Palle skrev:
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; en-US; rv:1.5a) Gecko/20030728 Mozilla Firebird/0.6.1
Gissar:
Darren kör med en "nightly build" från den 17/9:e - du kör med den fastställda "senaste stabila"...
Aha, ok.. Kan ju vara där som problemet ligger.
Får la vänta på nästa stabila release innan nästa download. :)
Testade nu sidan från min laptop, vilket betyder
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.5a) Gecko/20030728 Mozilla Firebird/0.6.1
Och jag får fortfarande inte nån skillnad på den siten mot med MSIE på en windowsburk... måste vara nåt annat knas än bara "firebird" ;)
Så här ser den ut hos mig..
jarvklo skrev:
Gissar:
Darren kör med en "nightly build" från den 17/9:e - du kör med den fastställda "senaste stabila"...
Rätt gissat. :e
Palle, du kan ladda en "nightly build". Just den som jag kör är stabil för mig. Du kan ju alltid gå tillbaka till den gammla versionen om det inte skulle fungera. *glöm inte att spara dina favoriter bara*
Firebird 2003.09.17
Oh, mäta snopp - vem har den senaste versionen av Eldfågel? Vad ni ser är ointressant, det intressanta är vad era eventuella kunder ser...:OO
SugarDaddy skrev:
Oh, mäta snopp - vem har den senaste versionen av Eldfågel? Vad ni ser är ointressant, det intressanta är vad era eventuella kunder ser...:OO
Vänta nu, vart i den här tråden gick diskussionen över till kundrelevans?
Det är ytters intressant att veta vad dom ser, efter som det har blivit något fel, det är också ytterst ointressant (i denna diskussionen) att veta vad eventuella kunder ser.
Jag tror heller inte att någon i denna tråden håller på att utveckla MS-sverige, därav handlar det inte om någon utveckling, utan ett simpelt webbläsarproblem.
Läs igenom tråden innan du kommenterar.
SugarDaddy skrev:
Hmm...
Somliga tänker då bara på sex :moose
Jag som trodde vi höll på att ta reda på om det kanske bara är just en viss version av Firebird som inte klarar av microsoft.se. eller om det kanske är något annat...
Om inte annat intressant att veta för oss "kunder" hos Mozilla foundation som dessutom lever i M$-land ;)
Kontentan av mina inlägg är inte lika med längden på min snopp, utan faktumet att Firebird 0.6.1 2003-07-28 (både windows och linux) visar https://www.microsoft.se på samma sätt som MSIE gör ;)
PeW skrev:
Kontentan av mina inlägg är inte lika med längden på min snopp, utan faktumet att Firebird 0.6.1 2003-07-28 (både windows och linux) visar https://www.microsoft.se på samma sätt som MSIE gör ;)
..för några, dock inte för alla. :e
Nej, men eftersom det fungerar med samma pryttlar för mig och andra, så kan man väl rimligtvis dra slutsatsen att det är något annat knas än just bläddraren i sig? :OO