webForumDet fria alternativet

Stämpelklocka App?

9 svar · 4 220 visningar · startad av Akerlundh

AkerlundhMedlem sedan maj 20031 682 inlägg

Någon som vet om det finns någon bra app som funkar som en stämpelklocka?

Helst ska det va så dom anställda kan ha det i sin egna telefon. Men dom ska endast kunna stämpla in när dom är på arbetsplatsen. Har hört om en sådan app tidigare men kommer inte ihåg namnet på den.

angelicaMedlem sedan juli 2013281 inlägg

Det skulle kunna vara perfekt!
Att dom bara befinner sig där rent fysiskt... och sen kopplar automatiskt med positioneringstjänsten kopplat med kanske blåtand eller WLAN eller nåt!?

Haken är kanske att övervakningen blir enormt detaljerad och jag kan tänka mig att man rätt snabbt hamnar i någon form av legal gråzon som kan vara svår att förklara för Datainspektionen...

I det sammanhanget påminner en automatisk stämpelklocka mer om en digital fotboja fast med den skillnaden att då har man lagen i ryggen.

**

Papper och penna vid dörren är kanske inte helt fel?
Dom får skriva upp sin tid, när dom kommer och när dom går, om det nu är så svårt att hålla reda på...?

Det finns ju massor av stämpelklockor som inte gör anspråk på att vara en digital fotboja!

LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg

Förlåt en yngling, som det heter. men är det inte enkelt att bara sända ett SMS till ett nummer?
Detta nummer har en Google SMS så kommer allt in!
Eller tänker jag fel!

prplxrMedlem sedan juni 2012582 inlägg

Låt bara appen ha åtkomst till "instämplingen" via företagets WLAN. Borde inte det fungera bra?

AkerlundhMedlem sedan maj 20031 682 inlägg

Har kollat runt lite. Enklast är nog att skaffa en stämpelklocka på kontoret.

Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg

Ja eller så litar du på dina anställda. ;-)

prplxrMedlem sedan juni 2012582 inlägg

Jesper T skrev:

Ja eller så litar du på dina anställda. ;-)

Det är ju också ett alternativ. ;-)

Jag hade inte varit överförtjust i att ha stämpelklocka.

MetatronMedlem sedan dec. 200697 inlägg
jobbMedlem sedan juli 201014 inlägg

Akerlundh skrev:

Någon som vet om det finns någon bra app som funkar som en stämpelklocka?

Helst ska det va så dom anställda kan ha det i sin egna telefon. Men dom ska endast kunna stämpla in när dom är på arbetsplatsen. Har hört om en sådan app tidigare men kommer inte ihåg namnet på den.

Vi kör med paymoapp.com på jobbet. Klockrent enkelt

jobbMedlem sedan juli 201014 inlägg

prplxr skrev:

Låt bara appen ha åtkomst till "instämplingen" via företagets WLAN. Borde inte det fungera bra?

Så enkelt och så rätt tänkt. Självklar lösning om man vill undvika viss typ av fusk.

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)