lelkesMedlem sedan juli 200898 inlägg Hej,
håller på med en presentattion i powerpoint, och har några frågor:
- Vilken/vilka font/er rekomenderar ni?
- Jag skulle vilja ha en "slide-backgrund" som ser ut som kollegieblock sida:
a) är det en bra idé
b) var kan jag hitta det? försökt googla utan framgång
Tack för ordet
//Peter
1. Arial fungerar bra för skärmvisning, och alla har den. Det finns varianter som är lite snyggare, men det beror lite på vad du vill signalera.
2a. Ja varför inte.
lelkesMedlem sedan juli 200898 inlägg
StefanBergfeldt skrev:
1. Arial fungerar bra för skärmvisning, och alla har den. Det finns varianter som är lite snyggare, men det beror lite på vad du vill signalera.
2a. Ja varför inte.
jag vill signalera proffesionalism, "sliderna" används till utbildning i olika ämnen
pebiMedlem sedan jan. 2005327 inlägg Hmm, jag ör ju av den bestämda uppfattningen att världen hade varit ett bättre ställe om ingen kommit på Powerpoint, så det är under protest som jag ger dig en länk.... ;)
(det finns ju pinsamt många människor som på fullt allvar tror att ett dåligt framförande blir bra om man har en "proffsig" powerpoint....)
http://www.cartooncottage.com/html/paperlinesbg.html
Men just pappersbackgrund kan ju bli riktigt kul ibland. Jag har använt någon av dess vid något tillfälle.
/pebi
Nja, det är varken snyggt eller proffsigt med bakgrunder, vill du att det ska se formellare ut använd en "sidfot" som är genomgående i hela presentationen från bild två.
Är du rädd att de inte har din font på datorn där den ska visas, använd export funktionen.
och så glöm inte, less is more!
DanneStMedlem sedan feb. 20041 311 inlägg Åsså har man lärt sig något även denna dag!
Trodde att alla fonter man använde i en PP-presentation bakades in i filen, precis som ev. bilder gör...