PotetaMedlem sedan maj 20053 911 inlägg Hej hopp!
Jag har stora problem med att visa bilder här efter uppdateringen av forumet. När jag klickar på en miniatyr kommer den där laddbilden upp och står och snurrar (se bilden som jag har bifogat) i all evighet. För att se bilden måste jag backa ett steg i webbläsaren och sedan klicka på miniatyren igen. Då kommer bilden upp direkt.
Samma sak om det är flera bilder i serie, så att man välja "nästa bild". Då måste jag först klicka på första bilden, stega tillbaka i FF, sedan klicka igen. När första bilden är upp klickar jag på nästa. Då kommer laddbilden upp och typ fastnar där. Jag måste klicka på föregående bild och sedan framåt igen för att se bilden.
För att krångla till det ytterligare så händer det ibland att allt fungerar som det ska... Men de flesta gångerna funkar det inte.
Jag kan tillägga att det fungerar i IE men helst vill jag använda FF.
Vad kan ha gått fel?
Jag kunde se din felbild i FF utan några problem :)
PotetaMedlem sedan maj 20053 911 inlägg Det är jag som förklarar som en kratta är jag rädd... :)
Jag tvivlar inte på att bilderna fungerar för er andra utan problem, annars hade det nog fixats till. Det är hos mig det inte fungerar. Vilken bild jag än vill titta på så blir det bara som på bilden jag har bifogat. Den står och snurrar hur länge som helst.
Om jag då backar ett steg i webbläsaren för att sedan omedelbart klicka på bilden igen fungerar allt som det ska.
PhorpherMedlem sedan feb. 20002 300 inlägg Jag har också upplevt det där. Ett klick på back och sen tillbaka och bilden fungerar. Men det är bara sporadiskt (vilket har gjort att jag inte lagt så mycket tid och möda på att irritera mig på det :))
Firefox: 3.0.10
PotetaMedlem sedan maj 20053 911 inlägg Jo, det kanske är flera som har drabbats men inte har rapporterat det.
Jag har också 3.0.10.
Jag har samma version och samma problem.
metalboyMedlem sedan jan. 2005953 inlägg Jag har också upplevt samma problem. Både med 3.0.9 och 3.0.10
GardellMedlem sedan juli 2002688 inlägg Alltid haft samma problem, andra gången jag tar upp bilden så fungerar det. 3.0.5.
LedelMedlem sedan dec. 2004736 inlägg Har 3.0.10 och har aldrig upplevt det!
M@gnusMedlem sedan jan. 20061 808 inlägg
Ledel skrev:
Har 3.0.10 och har aldrig upplevt det!
Samma här, har aldrig varit med om det där fenomenet.
headbugMedlem sedan sep. 2006867 inlägg Varje gång, 3.0.9 & 3.0.10
PotetaMedlem sedan maj 20053 911 inlägg Då kommer ju onekligen nästa fråga upp, är det ett så stort besvär att det måste åtgärdas? Jag tycker det, även om det är att jämföra med ett i-landsproblem. I mitt fall är det så störande att jag väljer att inte titta på "Dagens bild".
Det roliga är att jag kör 3.0.10 på jobb datorn, som är en PC och jag har inga problem alls att se bilderna.
Jag tycker det är ett problem som bör åtgärdas, även om det är ett i-landsproblem. Mycket störande faktiskt.
Det är ingen kritisk bugg, som ett säkerhetshål, men det är klart att man ska sträva efter att få bort alla buggar
PotetaMedlem sedan maj 20053 911 inlägg Jag har samma problem på andra forum, t.ex. https://www.canonforum.se.
Just nu är det så störande att jag skiter i FF tillsvidare. :(
Har det kanske någon betydelse vilket os man har? Jag har Vista 32-bit.
Det hade varit intressant att få ett inlägg från någon som var med och fixade med forumet. Är det här något ni känner till?
MeleaMedlem sedan juli 20033 147 inlägg Jag har samma problem, 3.0.10. Alltid. Sitter på OSX.
JerpaMedlem sedan feb. 20032 532 inlägg Har haft samma problem sen wF's uppdatering. Dock har jag kringgått problemet genom att klicka med scrollhjulet på bilden och fått upp bilden i en ny flik.
I ~5% av fallen har det fungerat som det ska. Men visst skulle det vara trevligare om det fungerade som det är meningen.
colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg Jag har också problemet ibland. Men om felet finns på fler vB-forum bör vi kunna sluta oss till att det inte är wF-specifikt.
jarvkloMedlem sedan juli 20013 378 inlägg Jag har upplevt fenomenet i alla de Fx-versioner jag kört sedan uppgraderingen.
Oavsett om det är wF-specifikt eller ej, så är det irriterande nog att jag hoppas på en lösning ;)
Kan bidra med att jag upplever att jag nu ikväll konsekvent får se .jpg-bildbilagor om jag först stänger "oändliga laddrutan" som poppar upp vid första klicket, och därefter klickar på miniatyren igen. (dvs det verkar funka utan att man behöver backa-och-gå-tillbaka)...
JerpaMedlem sedan feb. 20032 532 inlägg Såg nu att om man öppnar bilden och inte får upp den direkt så kan man klicka på krysset som stänger rutan och klickar på miniatyren igen. Då funkar allt som vanligt.