webForumDet fria alternativet

Internet 7 eller firefox?

37 svar · 1 743 visningar · startad av Repiv · sida 2 av 2

FunkenMedlem sedan juli 2001220 inlägg

Jag lägger min röst på Opera. Har kört den långt innan den blev gratis, och alltid gillat den. Klart det blir en vanesak, men kör även Firefox ibland, och kommer inte byta permanent än på ett tag i alla fall!

Jag ser ingen direkt anledning köra Ie7. Inte provat speciellt mycket. Men du kan göra så mycket mer med både opera och firefox.

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Opera går tyvärr bort pga. tre saknade pluggin,

* en bra addblocker(Nej jag vill inte ha extra program igång, och att hacka CSS filer är inget för mig)

* google browser sync! för oss som flyttar mellan olika klienter/platformar är det guld att ha tillgång till alla bokmärken var man än är.

* rättstavning i input fält på svenska och engleska :)

IE använder jag bara för dåligt skrivna webb apps. tex SAP webb gui x(

DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg

Jag själv tycker FF är bäst. Varför?

FF fungerar bra och smidigt som JAG vill.

IE7 är helt ok. 6'an var ju inge vidare. Men det är vissa småsaker som man stör sig på. FF live-sökning på sidorna är mycket bättre.

Opera är helt ok också. Men jag tycker vissa sidor ser konstiga ut i Opera. Har iofs inte provat 9'an.

joserMedlem sedan mars 20021 152 inlägg

FF (y) Provar alla webbläsare jag kommer över, har sju stycken just nu iplus IE6 o 7 för sidtester. Det är ingen som lever upp till FF, :OO utom ibland Opera på zoomfunktionen men där saknar jag textzoom istället.
IE7 zoom sabbar många sidlayouter, och resettar textstorlek till medium. :(

dAEkMedlem sedan feb. 20041 816 inlägg

stoffe-2k skrev:

Opera går tyvärr bort pga. tre saknade pluggin,

* en bra addblocker(Nej jag vill inte ha extra program igång, och att hacka CSS filer är inget för mig)

* google browser sync! för oss som flyttar mellan olika klienter/platformar är det guld att ha tillgång till alla bokmärken var man än är.

* rättstavning i input fält på svenska och engleska :)

IE använder jag bara för dåligt skrivna webb apps. tex SAP webb gui x(

• För att bli av med störande reklam och dylikt finns det sedan Opera 9 en inbyggd motsvarighet till adblock.
  • Opera jobbar på synkningsgrejs men av det jag hört kommer det inte läggas till i version 9.x. Vill man desperat synka sina bokmärken finns det säkert externa program att tillgå, långt från optimalt...
  • För rättstavning finns OSpell, mycket smidigt. :)
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg

dAEk skrev:

• För att bli av med störande reklam och dylikt finns det sedan Opera 9 en inbyggd motsvarighet till adblock.

Hur aktiverar man den? :o

wally_91Medlem sedan feb. 2006511 inlägg

Firefox, men Opera är bra med ;)

andyoumaydieMedlem sedan dec. 2006608 inlägg

Opera är det som används här i norge. :)

silfver skrev:

Hur aktiverar man den? :o

Högerklicka, välj blockera innehåll, och klicka på det du vill blockera. (y)

silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg

andyoumaydie skrev:

Opera är det som används här i norge. :)

Högerklicka, välj blockera innehåll, och klicka på det du vill blockera. (y)

Woah!! :D Coolt. ;)

Fungerar inte hela tiden dock. :o

Ah... man måste klicka utanför en bild. Nu är jag med. :D

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg

dAEk skrev:

• Opera jobbar på synkningsgrejs men av det jag hört kommer det inte läggas till i version 9.x. Vill man desperat synka sina bokmärken finns det säkert externa program att tillgå, långt från optimalt...

Och dessa funkar på linux, solaris och Windows...? :)

dAEkMedlem sedan feb. 20041 816 inlägg

Jupp, det skall de göra. Jag ser ingen anledning till varför de inte skulle fungera där.

RepivMedlem sedan mars 2007163 inlägg

okeej=), men om jag nu väljer att instalera FF flyttas mina favoriter med då, eller måste jag skriva in nya favoriter?

och om favoriterna följer med, kan någon skicka en länk där man kan ladda hem nyaste firefox?, tack så mkt för alla svar=)

andyoumaydieMedlem sedan dec. 2006608 inlägg

Repiv skrev:

okeej=), men om jag nu väljer att instalera FF flyttas mina favoriter med då, eller måste jag skriva in nya favoriter?

och om favoriterna följer med, kan någon skicka en länk där man kan ladda hem nyaste firefox?, tack så mkt för alla svar=)

Det skulle jag tro att de gör, annars kan du ju alltid spara dem innan du uppdaterar o ladda in dem i det nya.

Och vet du vilken som var den översta länken när man googlade firefox? :i
Den här: http://www.firefox2.com/se/ :e

haha okeej tack så mkt!:D

ETT stort tack till alla er som svarat!:D det vart firefox tilslut, och det funkar skit bra, mkt snabbare än ie7. tack igen för alla svaren :birp

Fredde MannenMedlem sedan nov. 20014 054 inlägg

silfver skrev:

Här får du en länk din latmask. Bara att klicka ett par gånger så har du sedan världens bästa webbläsare. ;)

Nåja.. installerade det för utvärdering, men må säga att det inte funkade bra.. allt funkade fint, förutom Java, även fast jag hade bockat för att jag vill stödja java..

Baah.. så någon fick mig att ladda hem Firefox i stället.. verkar juh funka bra tom med javan.. :e

xtremeMedlem sedan juli 20002 056 inlägg

dAEk skrev:

Hur installerar man detta javascriptet i Opera? :r

colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg
146 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
142 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)