Vilken webbläsare är bäst tycker ni?
firefox eller internet explorer 7? det kanske finns något bättre?
Internet 7 eller firefox?
37 svar · 1 743 visningar · startad av Repiv
Nu har jag lärt mig att använda Firefox och gillar skarp möjligheten med addons, specialinställningar av alla de slag, flikhantering och snabbhet.
När jag installerade IE7 så började min dator bete sig konstigt, vissa program (och tror nåt spel också) strulade fruktanstvärt p.g.a. nånting som IE7 installerade/uppdaterade, och det gillades inte. Så den åkte på avinstallation så nu finns IE6 och Firefox, men Firefox körs ALLTID :D
Mitt val: Firefox
Anledning: Addons, G R A T I S, enkelt, valfrihet, inställningar till 1000.
Firefox, utan tvekan. Varför? För att jag får gåshud så fort jag hört "Internet explorer". :p Firefox är enkelt, snyggt, snabbt och har allt som IE saknar.
Ta en titt i: http://www.webforum.nu/showthread.php?t=155284
Firefox är ett naturligt val för mig.
Har haft alltför mycket strul med IE för att uppskatta den browserplattformen.
En detalj bland annat att den inte gillar att visa .png bilder med transparent bakgrund utan att ställa till det.
Använder bägge, dock så tycker jag att IE7 är segare än Firefox, så ska jag titta på sidor som är mera krävande så väljer jag Firefox.
Tråden flyttas från Operativsystem & Program - Övrigt..
Efter IE7, så har jag avslutat användandet av IE helt, förutom när mitt jobb kräver det. Firebug är en av anledningarna. Stabiliteten är en annan.
IE7 med lätthet, men varför alla dessa meningslösa frågor. Jag röstar för en sticky med rubriken "Vilken är den bästa webbläsaren?" sedan kan folk posta där när de känner för det. Det finns lika många svar som det finns webbläsare........
okeej men jag använder bara datorn hemma, så då verkar det som om firefox vara nått för mig =)
Opera alla dagar i veckan. :)
Det mesta av funktioner finns redan istället för att installera en massa tillägg som i Firefox, jag är vansinnigt beroende av mouse gestures och inte minst finns det en räcka klurigheter inbyggt som jag gillar.
Till exempel: dubbelklicka på ett ord på en websida och det dyker genast upp en "högerklicksmeny" där Kopiera är första valet, Sök finns en bit ner (lägg in vilka sökmotorer du vill) och längst ner Gå till adress om du klickat på en webadress som inte är en länk. Plus några val till som ordbok, uppslagsverk och översätt. Fantastiskt smidigt. (y)
IE är inte ett alternativ överhuvudtaget, inställningarna är oöverskådliga och svårtydda och den funkar överlag inte som jag vill.
Ta bara om man skriver en webadress och trycker på enter och först då inser att man råkat skriva .xom istället för .com, trycker på escape för att stoppa letandet av en server som inte finns och laddningen av en onödig errorsida - då försvinner adressen jag skrivit in! Alltså får jag skriva hela adressen igen istället för att rätta nån enstaka bokstav... :bla
:stefan: skrev:
Ta bara om man skriver en webadress och trycker på enter och först då inser att man råkat skriva .xom istället för .com, trycker på escape för att stoppa letandet av en server som inte finns och laddningen av en onödig errorsida - då försvinner adressen jag skrivit in! Alltså får jag skriva hela adressen igen istället för att rätta nån enstaka bokstav... :bla
Tänk! Precis en av mina anledningar att överge IE en gång i tiden. (plus att esc även tömde formulär om man tryckte en gång för mycket)
:stefan: skrev:
Tips:
Om man som jag och många andra använder OpenDNS (http://opendns.com/) nameserver istället för den som ens internetleverantör har, så rättas såna där skrivfel attemagiskt och man hamnar på rätt sajt ändå.
Man får konto gratis. (Dessutom brukar dom vara mycket snabbare att uppdatera sina DNS).
Repiv skrev:
Vilken webbläsare är bäst tycker ni?
firefox eller internet explorer 7? det kanske finns något bättre?
Jag säger i kronologisk ordning
Opera - min favvo
FF
IE 7 - Ligger i botten som tidigare
Kör på IE7. vet inte hur det blivit så, men jag gillar bara inte FF. Använder den dock för att se så webbsidor jag bygger är FF-kompatibla, men det är då och enbart då.
Leker på med IE.. antagligen för att jag inte orkar installera annat..
Fredde Mannen skrev:
Leker på med IE.. antagligen för att jag inte orkar installera annat..
Här får du en länk din latmask. Bara att klicka ett par gånger så har du sedan världens bästa webbläsare. ;)
FireFox utan tvekan.
Internet Explorer är hur kasst som helst. Seg laddningstid (jag har aldrig lyckats klura ut varför men att surfa tar ungefär tre gånger så lång tid på IE som det gör i FF), dåligt popupskydd, förbannat jobbigt att skriva in addresser ibland, speciellt när man startar (först ska den in på startsidan, försöker man skriva in då och trycker på Enter går den ändå in på startsidan först och bara raderar addressen man skrivit)
FireFox är som sagt mycket snabbare, mcyket mer användarvänlig, en oerhörd hjä'lp i webdesign med alla addons, osvosv.
The Eldräv is the Shit... period
Eldräven, alltid både under Windows och Linux.