webForumDet fria alternativet

FF2 finns på ftp.sunet.se

30 svar · 1 569 visningar · startad av GunnarD · sida 2 av 2

TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Pedda skrev:

Måste säga att jag gillar den nya sökfunktionen i FF2 som ger förslag på sökord. (y)

Oh det hade jag inte hunnit upptäcka än :o (y) Ja saknar att man inte kan klicka på "laddar"-ikonen för att komma till Mozilla som i tidigare versioner.

PotetaMedlem sedan maj 20053 911 inlägg

Hjälp en blind höna... :r
Var laddar jag ner den? På länken till sunet.se i första inlägget kommer jag bara till en sida med olika filer och mappar. Ska jag ta hem rubbet eller hur gör man?

Poteta skrev:

Hjälp en blind höna... :r
Var laddar jag ner den? På länken till sunet.se i första inlägget kommer jag bara till en sida med olika filer och mappar. Ska jag ta hem rubbet eller hur gör man?

http://ftp.sunet.se/pub/www/browsers/mozilla.org/firefox/releases/2.0/win32/sv-SE/

PotetaMedlem sedan maj 20053 911 inlägg

Tackar Tengblad! (y)

KlösMedlem sedan dec. 19992 615 inlägg

colione skrev:

De flesta extensions fungerar faktikst ändå, begränsningen sitter i filen install.rdf som ligger i xpi-paketet. Om ni istället för att installera xpi-paketet direkt, laddar hem det och öppnar det i exempelvis winrar, plockar ut install.rdf. Öppnar den i type notepad och letar efter:
.....

Spara filen och putta in den i arkivet igen. Svårare än så är det inte.

(y) (y) (y) (y) (y)
Nu fungerar ff som den ska igen :)

DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Någon mer som inte får till TabbBrowser preference? Installerade just pluginet men det fungerar inte alls. Måste ju nästan ha det (eller något liknande) för att få till flikhanteringen korrekt. FF2 verkar ju inte riktigt vilja öppna target=_blank-taggar i nya flikar som är mitt önskemål trots att jag gjort inställningen under Flikar.

Dryden skrev:

Någon mer som inte får till TabbBrowser preference? Installerade just pluginet men det fungerar inte alls. Måste ju nästan ha det (eller något liknande) för att få till flikhanteringen korrekt. FF2 verkar ju inte riktigt vilja öppna target=_blank-taggar i nya flikar som är mitt önskemål trots att jag gjort inställningen under Flikar.

Funkar utmärkt här :stud

Vilket av det, TBP eller det inbyggda?

dAEkMedlem sedan feb. 20041 816 inlägg

Det inbyggda fliksystemet funkar bra här. Det som inte funkar är window.open(), sådana länkar öppnas i ett nytt fönster men det tycker jag är ganska okej ändå eftersom FF inte är MDI utan snarare ngn form av hybrid.

Dryden skrev:

Vilket av det, TBP eller det inbyggda?

De inbyggda

Märkligt. Om man exempelvis tar "Dagens bild"-tråden här på wF så har jag haft bildlänkarna öppnade i nya flikar förut, men nu blir de nya fönster. Ett gigantiskt i-landsproblem att varje gång behöva hålla inne CTRL för att få dem i nya flikar. :p ;)

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.86db40fa
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)