PeeerMedlem sedan mars 20025 907 inlägg
muskot skrev:
64 MB är väl inte direkt anmärkningsvärt för att vara Firefox?
Nej 64MB stör mig inte speciellt mycket. Det jag tycker är konstigt är att jag (enligt anvisningarna ovan) ställt in den på att förbruka 32MB, inte 64.
Men, men.. jag har tillräckligt med minne för att klara mig ändå, men det känns lite illa.
CompusaMedlem sedan jan. 20023 327 inlägg
Peeer skrev:
Det jag tycker är konstigt är att jag (enligt anvisningarna ovan) ställt in den på att förbruka 32MB, inte 64.
Testade samma sak för några månader sedan och det fungerar inte alls, ingen idé att försöka med andra ord. Har köpte ny dator sedan jag startade tråden så nu lider i alla fall inte jag lika mycket av det. Det finns värre exempel än firefox, många program skriva i java kan vara rena skräcken när det gäller cpu och minnesanvändning. :x
muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg
Peeer skrev:
Nej 64MB stör mig inte speciellt mycket. Det jag tycker är konstigt är att jag (enligt anvisningarna ovan) ställt in den på att förbruka 32MB, inte 64.
Då har du missförstått anvisningarna. :)
Firefox räknar utifrån mängden RAM-minne ut hur många sidor den ska cacha. Har du 32 MB RAM kommer inga sidor att cachas, har du 512 MB cachas fem sidor och har du 1 GB eller mer cachas åtta. Inställningen har ingenting med hur mycket minne Firefox får eller kan använda, utan hur många sidor den får cacha.
TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg
GunnarD skrev:
Varför inte? Om det inte minnet används till något annat och då under förutsättning att om något annat program behöver minne att FF släpper det så ser jag inga problem med det.
Håller med och sålänge Firefox inte segar ner systemet eller blir segt så bryr ja mig inte heller. Minnet är la till för att använda ;) :L
http://fasterfox.mozdev.org trevlig addon :bire
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg Nån som vet vad det är för fel när Firefox "fryser sig" typ 2 sekunder ibland, oftast när man ska ladda nån ny sida, då kan den ibland bara totalfrysa sig, inte ett livstecken, det händer titt som tätt och är lite irriterande...