Hej!
Jag har installerat om min dator igen!
Den här gången har jag kvar min gamla installation, alltså alla filer från den förra installationen av XP! Filerna till alla program och operativsystem ligger kvar, men på en annan hårddisk!
Jag undrar då vi är två personer som använder datorn, var ligger adressboken och mailen från Outlook Express, samt Microtsoft Outlook?
Det borde gå att bara kopiera dessa från den gamla hårddisken och ersätta, så att dessa flyttas över!
Hej!
Tack för hjälpen!
Men detta lösta bara problemet med OLE, då jag inte kan starta windows som ligger på den andra hårddiskt pga. filer som är skadade.
Finns det någon annan möjlighet att få tillbaka gamla mail och kontakter, dessa ligger ju någonstans på hårddisken, eller hur?
pebiMedlem sedan jan. 2005328 inlägg Hej,
All data skall ligga i *.pst filer som går att flytta.
Så det skall gå att flytta filerna och importera från dem. Har den nya installationen samma struktur dvs samma sökvägar för installationer så skall du tom med bara kunna ersätta pst filerna med de gamla.
Lite mer info om Outlooks pst filer:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;sv;287070
/pebi
red: sorry adressboken ligger nog i *.pab och alla gamla mail i *.pst. Men de skall gå att hantera båda två
DannyMedlem sedan juli 20048 477 inlägg I Outlook tar du och importerar allt från din gamla PST-fil som ligger i en sökväg i stil med denna:
C:\Documents and Settings\Danne\Lokala inställningar\Application Data\Microsoft\Outlook\Outlook.pst
/Ja detta gäller Outlook, OE har ungefär samma princip iofs, inte provat, men det var en bra tråd om detta tidigare vet jag...
Men vad gör jag om jag inte har nån pst fil i denna mapp??
DannyMedlem sedan juli 20048 477 inlägg Men om du kör OE så är det ju annorlunda... kolla t ex här:
http://www.webforum.nu/showthread.php?t=126086
pebiMedlem sedan jan. 2005328 inlägg huggerFanta skrev:
Men vad gör jag om jag inte har nån pst fil i denna mapp??
Kan du inte söka efter *.pst och *.pab i den gamla strukturen? Någonstans borde de ju finnas.
/Pebi