webForumDet fria alternativet

Adblock till Opera

23 svar · 1 741 visningar · startad av silfver · sida 2 av 2

silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Ska man installera över version 8? :)

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg

nej, det är fortfarande en TP (beta) så installera i egen mapp. [tummeupp] :p för adblockern

silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Ja, den verkar fungera som den ska. Synd att man inte kan högerklicka på bilder man inte vill se och lägga in dem den vägen.

Lite off, men ska man inte kunna föra över sina inställningar lite enklare än att bara importera bookmarks? Jag vill, på ett enkelt sätt, få samma inställningar, tema, placering av knappar etc. etc. i version 9. Går det?

dAEkMedlem sedan feb. 20041 816 inlägg

Technical Previews ska man aldrig installera över en gammal installation. Beta-versioner kan man installera över en redan befintlig installation men är man mån om sina inställningar tar man backup innan, det är också vad som rekommenderas. Backup gör man ju ändå innan en ny installation iofs, i alla fall jag. (y)

Hur som helst, Content block-grejen är ju rätt trevlig men jag hade mycket hellre sett att det blivit en extern, fristående & gratis content blocker, men men... man kan inte få allt. Det kommer säkerligen bli mer användarvänligt med tiden, det hoppas jag verkligen att det blir.

silfver: Det ska inte vara några problem att importera (eller snarare exportera) dina gamla inställningar. Jag skriver i den Den stora Opera-tråden istället eftersom den är bättre lämpad för en sådan fråga. Här ska vi ju diskutera adblock-liknande lösningar och inte hur man sparar sina inställningar. ;)

126 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)