webForumDet fria alternativet

Adblock till Opera

23 svar · 1 741 visningar · startad av silfver

silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Det verkar inte som att Opera har samma stöd för plug-ins som Firefox har, stämmer det? Åtminstone har jag upplevt det så.

Hur som helst. Jag skulle vilja ha ett program, eller plug-in, som fungerar exakt som Ad-block till Firefox, fast till Opera. Finns det? Installerade nåt program som heter AdMuncher, men det är externt. Jag vill få den här adblock-rutan som man får i Firefox, saknar den...

Finns det? :l

PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg

Här finns en variant. :)

http://www.diplo.co.uk/design/operatools.php

Att det ska vara så jädra krångligt att installera... man tappar ju suget bara där. :l

zcorpanMedlem sedan dec. 20042 245 inlägg

Frågan är hur man avinstallerar Web Developer Menu :OO

dAEkMedlem sedan feb. 20041 816 inlägg

zcorpan skrev:

Frågan är hur man avinstallerar Web Developer Menu :OO

Tools->Preferences->Advanced->Toolbars?

Angående adblock, det finns inget adblock såsom det i firefox, däremot använder jag admuncher som jag tycker funkar förträffligt, inte bara för Opera utan för alla mina browsers. Det finns liknande gratisprogram, jag tänker främst på ett som heter Proxomitron men det är ganska så komplicerat...

zcorpanMedlem sedan dec. 20042 245 inlägg

dAEk^ skrev:

Tools->Preferences->Advanced->Toolbars?

Tackar :bire

nitro2k01Medlem sedan aug. 20039 342 inlägg

Jag ska sätta mig och göra en egen adblock till Opera. Jag återkommer pm detta om/när jag blir färdig!

nitro2k01 skrev:

Jag ska sätta mig och göra en egen adblock till Opera. Jag återkommer pm detta om/när jag blir färdig!

Det vore inte helt fel! (y)

silfver skrev:

Det vore inte helt fel! (y)

Men kanske lite onödigt? ;)

dAEk^ skrev:

Men kanske lite onödigt? ;)

Vad menar du nu? :p

Jag förstår inte riktigt vitsen med att göra en adblocker till bara en browser, vore det inte smidigare att göra en som tar hand om flera browsers samtidigt? Och det finns redan ett antal sådana program om man letar lite.

Kanske är jag lite partisk men jag tycker att adMuncher gör det bäst av de alternativ jag testat. Om jag nu skulle få för mig att använda IE eller FF så slipper jag fortfarande all störande reklam och/eller adware! Kan det bli bättre? :)

nitro2k01Medlem sedan aug. 20039 342 inlägg

dAEk^ skrev:

Jag förstår inte riktigt vitsen med att göra en adblocker till bara en browser,

Vitsen är att jag har hittat information om intressanta tekniker som bara funakr till Opera, och möjligen FF. Om jag gör det, så gör jag det bara som en övning i att koda, inte för att framställa en användarvänllig produkt.

I ditt första inlägg verkade det inte som om det var i ett lärande syfte, det var därför jag reagerade. :bire

Jag var aldrig riktigt insatt i adMuncher. Men jag borde alltså inte ha avinstallerat det? Jag saknade flash-block-menyngrejen som man har i FF. Det var väl nästan bara därför...

Nä jag tycker inte det, jag har inge problem med reklam.

Men det där med flash-grejset kan man inte få in i Opera, jag har då inte sett ngt sådant ännu. Uppdaterar man bara (eller kryssar i rutan auto update) så får man de senaste filterna till admuncher och hindrar därmed den mesta reklamen från att visas på skärmen. Möjligheten att stoppa in egna filter/rapportera ads finns också.

Jag är inte heller insatt i admuncher men jag tycker det funkar finemang! För ca ett år sedan kikade jag på Proxomitron efter att ha hört om det på Opera-forumen, men det var alltför tekniskt tyckte jag så det blev admuncher till slut.

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg

nitro2k01 skrev:

sparka lite, e du färdig snart eller ?

Ad Muncher var skitbra. Tills de upptäckte att min nyckel inte var giltig, vilket tog ungefär 10 sekunder.

Finns det inga gratisvarianter som liknar Ad Muncher? Tagga nu nitro!

silfver skrev:

Ad Muncher var skitbra. Tills de upptäckte att min nyckel inte var giltig, vilket tog ungefär 10 sekunder.

Finns det inga gratisvarianter som liknar Ad Muncher? Tagga nu nitro!

hehe :P
Det finns ju ett par alternativ listade i Den stora Opera-tråden men mina erfaranheter säger att inget av alternativen är lika lätt att använda som Ad Muncher. Tyvärr. Köper man en licens för Ad Muncher räcker den livet ut, detta för $24.95. Frågan är ju om det är värt att slippa reklam och dylikt för ~200 kr... det är upp till dig/er. :)

Jag har prövat några varianter, men hittills har Ad Muncher varit absolut bäst. Ad-block till Firefox är ju suveränt, synd att Opera inte har något liknande. Jag kör på reklam just nu... tills nitro har fått tummen ur stjärten och skrivit klart ad-blockern. ;)

Mr. N.Medlem sedan sep. 20025 507 inlägg

Prova betaversionen av Opera 9. Den har inbyggd adblocker (funkar bra, lätt att använda) och stöd för bittorrent.

144 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
141 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)