EegxezexMedlem sedan jan. 200786 inlägg
Lasp skrev:
Är det någon som får "upp till" 100% av vad något bolag lovar?
Jupp :) Nu för tiden efter månades tjabb och byte utav ISP så får jag ut mer än 100%. Betalar för 10/10 via lan och får ut ca 13/13 stora delar av dygnet.. Dock lite segare kvällstid.
Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inläggSom "egxezex" skriver i trådens andra inlägg:
Med vilken teknik får du bredband?, Om det är adsl, kolla så att din router/modem klarar av adsl2. I adsl1 går gränsen vid 10 mbit mottagning och 1mbit sändning.
Som jag ser har han/hon inte svarat på det. Kan mycket väl vara "felet".
Dessutom har han/hon inte talat om hur långt från telestationen han/hon finns, eller hur hastigheten egentligen mätts.
Visst ska man hålla koll på att man får vad man pröjsar för. Men man bör nog först kolla upp att man själv har de förutsättningar som krävs tycker jag. ;)
legisMedlem sedan juli 20044 453 inläggBort med routern, det är allra första steget som Comhem-supporten kommer att be dig göra. Bättre att göra det själv än att stå där med byxorna nere efter att Comhem bett dig göra det och allt plötsligt fungerar...
PpelkMedlem sedan juli 2006132 inlägg
legis skrev:
Bort med routern, det är allra första steget som Comhem-supporten kommer att be dig göra. Bättre att göra det själv än att stå där med byxorna nere efter att Comhem bett dig göra det och allt plötsligt fungerar...
jo, jag vet det... men (se andra tråden) jag får det inte funka utan router
PpelkMedlem sedan juli 2006132 inlägg
Danne V skrev:
Som "egxezex" skriver i trådens andra inlägg:
Dessutom har han/hon inte talat om hur långt från telestationen han/hon finns, eller hur hastigheten egentligen mätts.
Visst ska man hålla koll på att man får vad man pröjsar för. Men man bör nog först kolla upp att man själv har de förutsättningar som krävs tycker jag. ;)
Danne V: hastigheten har jag mätt med:
* TPTEST 3
* TPTEST 5
* https://www.speedtest.net
och samtlig har givit till svar att ajg bara har 10 :( :(
Jag kör kabelmodem, och därför skall det inte spela roll hur långt från telestationen jag befinner mig
NniklaswMedlem sedan jan. 2004527 inlägg Men kabelmodemet är ju beroende av kvaliteten på koaxnätet i ditt hus, inte säkert att du kan få 24 mbit. Alla tekniker som utnyttjar gamla ledningar dras med detta problem, inget nytt. Att tro att man ska få 24 mbit på en sådan uppkoppling är bara naivt. Det är ju det teoretiska maximum för tekniken som operatörerna ståtar med i sin reklam för att locka kunder.
PotetaMedlem sedan maj 20053 909 inlägg
Danne V skrev:
Som "egxezex" skriver i trådens andra inlägg:
Comhem använder sig inte av ADSL.
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg
pelk skrev:
jag får det inte funka utan router
Nej, inte om du skiftar direkt mellan router och inte router och försöker ansluta mot ComHem. Du måste logga ut och vänta en timme innan, så var det i alla fall så länge jag använde deras IC-tjänst.
DanneStMedlem sedan feb. 20041 311 inlägg
Poteta skrev:
Comhem använder sig inte av ADSL.
Jo, i en del av de fastigheter som de tog över från UPC...
PotetaMedlem sedan maj 20053 909 inlägg
DanneSt skrev:
Jo, i en del av de fastigheter som de tog över från UPC...
Aha, då har man lärt sig något nytt. Sorry!
DanneStMedlem sedan feb. 20041 311 inlägg
Poteta skrev:
Aha, då har man lärt sig något nytt. Sorry!
Ingen fara! :)
Comhem gjorde ett försök för några år sedan och hade kommit så pass långt att man satt med pennan i handen och skulle teckna avtal för att köra igång ADSL, men i sista stund var det någon i ledningen som tog sitt förnuft till fånga och styrde av det hela.
Nu sitter man där ändå med en massa ADSL-kunder som det funkar halvbra för... De lär konverteras eftersom.