Återigen är det dags. Jag söker en datorlåda som är stilren utanpå och rymlig inuti samt har en del finesser. Jag vill dessutom ha ett nätaggregat som är tyst. Vad finns det på marknaden idag som ger bra värde för pengarna? Är Antec P180-S ett grymt chassi eller finns det mycket bättre alternativ? Och är Seasonic S12-430 silent fortfarande ett av de bästa tysta men kraftfulla nätaggen att få tag på?
Seasonic-nätagget verkar vara det bästa, ja. Det ska tydligen vara riktigt, riktigt tyst.
Vad gäller chassit så ska Antec P180 vara precis som du skriver, grymt. Jag har dock inte haft ett sådant i min ägo så några erfarenheter från mig får du icke. Det finns ett gäng recensioner på nätet och det verkar onekligen som om det är en hit, se bara till att få en dörr av aluminium. Jag tror att de bara shippar den utgåvan numera men jag vet som sagt inte.
Antec Sonata II har jag bra erfarenheter av dock. Det var lite småbökit att få ihop bygget eftersom man "tvingades" läsa manualen för att hitta alla delar. :e Det hänger med ett värmestyrt nätaggregat som jag inte fått att snurra ännu. Det är som jag skrev värmestyrt och går därmed inte igång i onödan. Det sitter en stor och rejäl fläkt precis under nätaggregat som har hand om att blåsa ut den varma luften. Det jag inte gillar är att frontluckan är i plast, i övrigt är det ganska snyggt, dvs om man gillar svart glänsig metall.
Återigen är det dags. Jag söker en datorlåda som är stilren utanpå och rymlig inuti samt har en del finesser. Jag vill dessutom ha ett nätaggregat som är tyst. Vad finns det på marknaden idag som ger bra värde för pengarna? Är Antec P180-S ett grymt chassi eller finns det mycket bättre alternativ? Och är Seasonic S12-430 silent fortfarande ett av de bästa tysta men kraftfulla nätaggen att få tag på?
Tack :)
Rekommenderar den kombinationen! Sitter själv med ett P180 och ett S12 (500w förvisso). Kombinera det med ett passivt kylt grafikkort & moderkort samt en tyst cpu-fläkt. Tystnaden är total! :)
Jag antar att Seasonic S12-430 faktiskt fungerar med vilket modernt moderkort som helst? Mitt senaste Seasonic-nätagg var jag tvungen att använda en adapter till när jag skulle koppla in nätagget på moderkortet.
Hur är Antec P180 jämfört med Antec Sonata 2:an, förutom att P180 är grymt mycket snyggare?
Jag har haft P180 ett tag och nog är det lagomt tyst, men har man ett par diskar (jag har 6st) så blir det jäkla varmt om alla prylar och livslängden på diskarna oroar mig, själva konstruktionen är helt galen när man fyller diskplatserna, plats finns men logik i kylningen är som bortspolad.
Jag beställde ett Acousti Miditower istället, ljuddämpat och fanimej knäpptyst, frugans burk kör Arctic Cooling Slientium T2 och även den är tyst.
Mitt P180 står i ett hörn o samlar damm om nån e sugen på ett beg. ;)
Jag har haft P180 ett tag och nog är det lagomt tyst, men har man ett par diskar (jag har 6st) så blir det jäkla varmt om alla prylar och livslängden på diskarna oroar mig, själva konstruktionen är helt galen när man fyller diskplatserna, plats finns men logik i kylningen är som bortspolad.
Hmm, det där vet jag inte om jag kan hålla med om. Kammaren nere vid nätagget rymmer 4 diskar, där strömmar luft genom dels pga nätaggets inbyggda fläkt samt den extra fläkten som sitter där nere och drar luft. Kammaren inne i "huvudlådan" kyls bra av den fläkt jag monterat där framför. Kan inte se att den lösningen på något sätt är sämre än andra lådor!?
Hmm, det där vet jag inte om jag kan hålla med om. Kammaren nere vid nätagget rymmer 4 diskar, där strömmar luft genom dels pga nätaggets inbyggda fläkt samt den extra fläkten som sitter där nere och drar luft. Kammaren inne i "huvudlådan" kyls bra av den fläkt jag monterat där framför. Kan inte se att den lösningen på något sätt är sämre än andra lådor!?
Yepp, nackdelen är att det nätagg jag har (thermaltake purepower 650) så fastnar kabelj*vlarna i fläkten i kammaren vilket gör att den måste ut, jag hade hellre sett en lösning som i övre facket där fläkten finns monterad framför.
Jag kan inte heller dra upp kablarna för nätagget och ha i lådan då jag har 2 grafikkort och ytterligare 3st pci-kort, får helt enkelt inte plats.
Men har man få instickskort och ett nätagg med mindre antal/kortare kablar kanske det fungerar bättre, jag orkade dock inte meka så möe utan köpte ett annat istället :)
Okej, jag blev riktigt riktigt sugen nu när jag såg att Kylning hade både Lian Li 6070A-SEv och Seasonic S12-500 inne. Är det två mycket bra val jag gör?
Beställt på komplett. Hoppas nu på det bästa..! Återkommer när varorna kommit! :D
Glöm inte att gnälla om du får en dörr som är sned/buktar utåt, 90% av alla får detta då tunna aluminiumet böjer sig i bl.a kylan, vad du än gör, försök inte böja det förrän du haft det i rumstemp en stund.
Alternativt prata med antec så får du ny dörr, de fick jag.
Det här är helt sjukt spännande. Nätaggregatet ser riktigt kvalitativt ut och datorlådan likaså. Frontluckan på lådan var inte sned! :D Nu ska jag fortsätta packa upp och sen blir det nog lådbyte! weeho!
Bifogar ett foto också. Plast och sånt kvar men äh.
Jävla skit. Power-knappen på lådan fungerade inte, troligtvis har mitt moderkort pajjat. Dessutom, en av två magneter i frontluckan lossnade och har nu försvunnit. Mitt 9800 pro-gfx-kort brannn dessutom sönder. :(
251 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2