Vad är det mer än antenn i den del som sticker ut då?
Bärbar utan wireless LAN
25 svar · 1 166 visningar · startad av Helmertz · sida 2 av 2
Frågan, av Helmertz
Hej! Det är snart dags att köpa en bärbar dator och jag har redan hunnit kolla ut två stycken. De kostar 10 000 och 8 000, med den skillnaden att den dyrare varianten har "wireless LAN" inbyggt (som jag måste ha) medan den andra har bättre minne, större hårddisk och överhuvudtaget lite mer för pengarna. Jag undrar alltså om man kan slänga in kompabiliteten för trådlöst nätverk (hur fungerar det eg
Läs frågan i sin helhet →Okej, ny dator på gång: http://www.eyesite.se/power/files/v38.pdf och bläddra ner lite till den som betecknas AMD Sempron 3000+. "Trådlöst nätverksstöd", vad betyder det? Att det ingår trådlöst nätverk eller att det finns plats för ett kort, vet ni det?
HP Pavilion ZE2228EA.
• Processor: AMD Sempron 3000+
• Internminne: 512 MB RAM
• Hårddisk: 60 GB
• Skärm: 15 tums XGA TFT-skärm
• Plats för 1 PC Card typ I eller II
• DVD+R/+RW/-R/-RW Dual Layer
• 10/100 Mbit nätverksstöd
• Trådlöst nätverksstöd
• FireWire och USB-portar (2.0)
• Windows XP Home Edition.
• ATI X200M grafikkort, 128 MB delat grafikminne. Art.nr. 83098
Man kan ju fråga säg varför de uttrycker sig så luddigt. Men jag uppfattar trådlöst nätverksstöd som att allt du behöver för att köra trådlöst ska finnas, dvs att den har trådlöst nätverkskort.
Postade info om datorn ifråga direkt i tråden, jobbigt att behöva leta i pdf :P
Ja, det där luddiga skulle ju kunna vara en bortförklaring typ "möjlighet att spara 600 filmer på datorn ... om du köper en extern hårddisk på en terrabyte".. isch :P
Tack för att du skrev ned det där ;) Tänkte det var lika bra att chansa och se om någon av er visste svaret på förhand, ska ringa dem imorgon.
Helmertz skrev:
Tack för att du skrev ned det där ;)
Jag skrev inte, jag kopierade och klistra in §e
• Plats för 1 PC Card typ I eller II
• 10/100 Mbit nätverksstöd
• Trådlöst nätverksstöd
Det finns inte en chans att de menar något att än att nätverksfunktionalitet (både trådlös och 10/100 ethernet) finns. Något annat vore direkt olagligt.
Fundera om du verkligen vill ha en Sempron, fundera på Turion eller Pentium-M istället.