>Choronzon Var ner till Malmö och hämtade ett exemplar samtidigt som jag ordnade en LG9000 och en Samsung DVD. Mycke prylar på samma dag ;-)
Men så är det min och tydal´s dag idag ;-)
Google Nexus One
178 svar · 24 785 visningar · startad av Choronzon · sida 2 av 9
Frågan, av Choronzon
Så, då var den beställd. $610 so far, vi får se var det hamnar. :D Kan ju passa på att lägga in lite väsentlig info om telefonen för den intresserade som kanske missat och vill ha en snabb uppdatering. Google Nexus One har stöd för multitouch (inget unikt i sig, men den hade inte det från början) Stöd för OTA-uppdatering (Over The Air) Vilket inn
Läs frågan i sin helhet →>Choronzon Var ner till Malmö och hämtade ett exemplar samtidigt som jag ordnade en LG9000 och en Samsung DVD. Mycke prylar på samma dag ;-)
Men så är det min och tydal´s dag idag ;-)
Fan va kul :bire dra igång och ge en recension sen då :p
edit, och så Grattis ;)
En kanonmaskin!
Helt underbar.
Jämfört Med iPhone är detta en dräparmaskin. :h :p
Man kan kolla hur många videos som helst och läsa recensioner. Men att köra den själv, mäta i hundradels sekund, känna reaktionen i fingertopparna!
Ja så här långt är det bara lovord.
Så nu gäller det att skapa en virtuell miljö och börja botanisera bland allt man kan göra med denna maskin.
Återkommer när det är dags säger Lasp
Nexus One verkar ljuvlig!
Men som sagt tidigare i tråden, den verkar ju inte helt lätt att inhandla från Sverige. Största problemet tycker jag är om den går sönder. Hur hanterar man det från Sverige? Lär väl kosta en förmögenhet att skicka den på service eller nån garanti. Eller vad tror ni?
Helt underbar.
Jämfört Med iPhone är detta en dräparmaskin. :h :pMan kan kolla hur många videos som helst och läsa recensioner. Men att köra den själv, mäta i hundradels sekund, känna reaktionen i fingertopparna!
Ja så här långt är det bara lovord.
Så nu gäller det att skapa en virtuell miljö och börja botanisera bland allt man kan göra med denna maskin.
Återkommer när det är dags säger Lasp
Grymt, kan knappt bärga mig, vill ha den nu :). Tänker du roota din telefon?
(edit,intressant inlägg ang. roota)
Nexus One verkar ljuvlig!
Men som sagt tidigare i tråden, den verkar ju inte helt lätt att inhandla från Sverige. Största problemet tycker jag är om den går sönder. Hur hanterar man det från Sverige? Lär väl kosta en förmögenhet att skicka den på service eller nån garanti. Eller vad tror ni?
Allt om garantifrågor finns att läsa här
Med Android kommer ju en frihet.
Klart att jag vill köra allt från en egen dist på något sätt.
Jag skall se vad man kan göra för att skapa en egen app till att börja med!
Nej först skall jag lära mig telefonen, det är en hel del nytt jämfört med iPhonen.
Egentligen borde jag vara nöjd med GMailen, så enkelt och snyggt. Idag körde jag till badet med GPS inkopplad också. Kameran är ju bättre, och med blixt som inte iPhonen har.
En del handlag typ multitouch finns ju inte bra implementerat ännu, men jag har lärt mig dubbelknacka rätt lätt ;-)
Nu har jag WiFi här hemma men det tar nog några dagar innan jag har testat runt! Kanske man borde läsa på ;-(
Att detta med Android är rätt, är helt klart, säger Lasp
Med Android kommer ju en frihet.
Klart att jag vill köra allt från en egen dist på något sätt.
Jag skall se vad man kan göra för att skapa en egen app till att börja med!
Nej först skall jag lära mig telefonen, det är en hel del nytt jämfört med iPhonen.
Egentligen borde jag vara nöjd med GMailen, så enkelt och snyggt. Idag körde jag till badet med GPS inkopplad också. Kameran är ju bättre, och med blixt som inte iPhonen har.
En del handlag typ multitouch finns ju inte bra implementerat ännu, men jag har lärt mig dubbelknacka rätt lätt ;-)
Nu har jag WiFi här hemma men det tar nog några dagar innan jag har testat runt! Kanske man borde läsa på ;-(
Att detta med Android är rätt, är helt klart, säger Lasp
Jag skapade en Hello World app till min Galaxy med Netbeans 6.5 för ett tag sen, så att komma igång vet jag är inte speciellt svårt. Dom flesta kör ju eclipse däremot. Har inte testat det men ska så snart jag får min.
Jag skapade en Hello World app till min Galaxy med Netbeans 6.5 för ett tag sen, så att komma igång vet jag är inte speciellt svårt. Dom flesta kör ju eclipse däremot. Har inte testat det men ska så snart jag får min.
Jag testade att göra lite Android-appar med Eclipse för ett tag sen. Det var riktigt smidigt och Emulatorn funkade fint. Har ju tyvärr ingen riktig mobil att testa på ännu. Men det är roligt att göra mobilappar!
Nu har den kommit :D
Uppdaterade första inlägget med priser om nån är intresserad.
Nu ligger skönheten på laddning över dagen!
Grattulerar, jag blir mer och mer imponerad av Nexus One. Den är snabbare, enklare och passar mig mer.
Jag saknar vissa grejor, som de rullande tidshjulen för möten men jag har nu lärt mig hur jag hoppar i en lång lista så jag tror att jag kommer att bli helt överens med N1!
Nu har ju jag en gammal iPhone så det kanske inte skall jämföras helt ;-)
Grattulerar, jag blir mer och mer imponerad av Nexus One. Den är snabbare, enklare och passar mig mer.
Jag saknar vissa grejor, som de rullande tidshjulen för möten men jag har nu lärt mig hur jag hoppar i en lång lista så jag tror att jag kommer att bli helt överens med N1!
Nu har ju jag en gammal iPhone så det kanske inte skall jämföras helt ;-)
Tack,
Jag gillar googles kalender eftersom man så lätt kan använda den både på datorn och i telefonen. Vet inte vad dom rullande tidshjulen är, men du kan ju ställa in reminders via epost tex. om du vill. (om du inte visste)
Har tre kollegor som har senaste iphone, ska se i morrn vad dom säger när vi jämför ;). Den är ju otroligt smidig måste jag säga
Glömde att kommentera detta med Google. Jag har använt GMail sedan 2004 och är mycket imponerad av hur synkningen sker.
Mail är mer lättlästa och enklare att hantera i N1.
Var inom på Telia i Hbg igår för att skifta mina simkort så att N1 blir primär och iPhone sekundär. Killen på Telia var mäkta impad av Nexus och tror, liksom oss, att Android kommer att växa starkt.
Fick igår en fråga från min yngste om N1 var lika snabb som iPhonen?
Nej
den är snabbare och mer distinkt tycker jag. ;-) En nöjd Lasp som numera har N1 som primär lur.
Verkar lovande, ska bli skoj att leka i kväll :)
Uppdaterade första inlägget med priser om nån är intresserad.
Ser ut som ett riktigt bra pris. Men andra kalkyler jag sett lägger ju på moms och tull, då brukar det bli nåt på 6000kr typ.
Ser ut som ett riktigt bra pris. Men andra kalkyler jag sett lägger ju på moms och tull, då brukar det bli nåt på 6000kr typ.
ja, jag vet inte om det kommer tillkomma kostnader, men ingen jag hört hittills har blivit påförd något i efterhand efter att ha köpt på det sätt jag gjort.
ja, jag vet inte om det kommer tillkomma kostnader, men ingen jag hört hittills har blivit påförd något i efterhand efter att ha köpt på det sätt jag gjort.
Med det där priset är jag riktigt intresserad av att skaffa en Nexus One. Jag har sett priset som det största hindret förut, men nu när vi pratar om under 5000kr så börjar det iallafall kännas överkomligt.
Så nu är största hindret just nu att det inte är så enkelt att få tag på den. Det verkar ju gå bra att importera men jag hade föredragit att man enkelt kunnat beställa den till Sverige utan omvägar. Har väl läst att den kommer till Sverige i vår, men å andra sidan så lär det nog bli ett högre pris med moms och tull då.
Jag ska ta en funderare och kanske läsa på lite mer om importmöjligheterna.
Under tiden som Ni andra funderar! Så citerar jag gärna något ur M3 som kom idag (#2 mars 2010)
Google visar vägen är rubriken och slutorden..den nya kungen på Androidtronen.
Ytterligare artikel
http://www.nyteknik.se/nyheter/it_telekom/mobiltele/article730970.ece
Så nu är största hindret just nu att det inte är så enkelt att få tag på den.
Ärligt talat så var det inte alls speciellt svårt.
Senaste numret av Datormagazin (#3 2010) har faktiskt ett par oberoende artiklar om programmeringsspråk för fria plattformar typ Simple från Google.
http://code.google.com/p/simple/ Så kan mna köra Nexus på skärmen Win7, OsX och Linux.
Ett annat tips är ju Titanium http://www.codestrong.com/titanium/
Intressanta artiklar tycker Lasp, vad gör ni åt detta?
http://svtplay.se/mobil gör sig riktigt nice i fullscreen på nexusen. Dom extra pixlarna gör sitt till måste jag säga :)