webForumDet fria alternativet

En ny TV (LCD?)

Ljud & bild

33 svar · 2 269 visningar · startad av Type · sida 2 av 2

Frågan, av Type

Hej Jag ska ta o köpa en ny TV. Har haft en JVC 32" 100Hz i ett par år som jag varit väldigt nöjd med. Nu har jag tänkt köpa plattTV och tror att jag absolut vill ha en LCD (Vill inte råka ut för inbränning osv). Jag spelar xbox360, tittar på film via en xbox, ser på dvd och på canalplus sport via digitalbox. Dessutom tittar jag en del på vanliga comhem-nätet. Jag hittade en [Samsung LE-40M86BD]

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan mars 20032 667 inlägg

Type skrev:

Kan det vara Super Clear Panel kanske?

Nopps, heter DNLE. Dock inte lika bra som Philips Pixelplus.

Medlem sedan mars 20023 561 inlägg

Type skrev:

Har du fått TVn än? Är du nöjd?

Ja, den anlände i onsdags. Jag är mycket nöjd! Har än så länge bara provat med tvsignal och datorn som källa. Tv-signalen är dålig (huset tar emot digitalt på taket och spottar sedan ut det analogt i alla uttagen), så det ser inte jätteskoj ut. Blir säkert mycket bättre om man har en egen digitalbox eller liknande. Om man kör signalen från datorn är det fruktansvärt bra. Kollade t ex på en 1080p-trailer från Apple.com/trailers. Det är så att man drägglar. :e

Medlem sedan juni 20001 251 inlägg

Tänk på att Inwarehouse, Webhallen, Dustin m. fl. importerar ifrån Samsung Europa vilket innebär att Samsung Electronics Nordic AB inte är skyldiga att ta hand om garantiärenden. Icke gråimporterade TV-apparater kostar vanligtvis någon/några tusenlappar extra, men då ingår bl.a. hämtning om något fel skulle uppstå.

Medlem sedan mars 20021 239 inlägg

Nu är tvn beställd. Det blev en samsung (40").

Type skrev:

Nu är tvn beställd. Det blev en samsung (40").

M86?

Jajjemen, en Samsung LE-40M86BD.

Type skrev:

Jajjemen, en Samsung LE-40M86BD.

Gott! Hoppas du blir lika nöjd som jag. Och att du inte känner för att hänga mig om så inte blir fallet. ;)

Josef skrev:

Gott! Hoppas du blir lika nöjd som jag. Och att du inte känner för att hänga mig om så inte blir fallet. ;)

Näedå. Jag tror jag blir nöjd o blir jag inte det är det inte ditt fel. jag hade köpt denna varianten även om du inte gjort det.

Nu är det bråttom. Jag vill åka vid 16 o hämta tvn. Nu är det så att jag måste hämta den själv o med andra ord frakta den i en volvo. Är det okej att lägga tvn ner eller går den sönder då? Har hört att det kan vara lite si o så med att lägga den o att den helst ska stå. hur kan jag säkrast frakta hem den? Det gäller en samsung 40" LCD.

Medlem sedan dec. 2006382 inlägg

LCD kan du frakta hur som helst. Plasma ska stå.
Jag drog hem min 42-tummare i baksätet utan kartong i min 740. :P

Jag kan meddela att fraktandet hem gick finemang. Man var lite nervös men det var lugnt. vi fick lägga den i bakluckan. gick precis in då...

Tvn är klockren. är riktigt nöjd. Ibland går det lite för snabbt känns det som när man tittar på dvdfilm så det blir konstiga mönster runt objektet som åker snabbt.. vet inte om det har o göra med tvn eller att dvd(scart) inte funkar så bra? Någon som vet?

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

Om du har köpt en ny tv så tycker jag gott du kan kosta på dig att köra något bättre än scart :)

Medlem sedan juni 20034 013 inlägg

Scart är ingen höjdare att använda för dvd på lcd-tv. I och med att dvd är digitalt bör du ha digital överföring, helst hdmi. Det finns billiga såna dvd-spelare att köpa för runt 700 spänn.

Quid skrev:

Om du har köpt en ny tv så tycker jag gott du kan kosta på dig att köra något bättre än scart :)

Tydal skrev:

Scart är ingen höjdare att använda för dvd på lcd-tv. I och med att dvd är digitalt bör du ha digital överföring, helst hdmi. Det finns billiga såna dvd-spelare att köpa för runt 700 spänn.

Jo, jag vet :r
Jag har tänkt investera i ett nytt hemmabiosystem också någon gång men det får nog vänta lite. Dvdn vi har nu är inbyggd i recieven eller vad det kan heta :)

Tack för det snabba svaret iaf.

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)