sitter på en D-link 624 med nätverkssladd. Den droppar connection ständigt, ibland med 10 mins mellanrum och ibland med bara några sekunder. Extremt jobbigt.
Någon som skulle kunna lista ut vad som är fel?
Vad jag även tycker är skumt är att jag, i XP, får upp balloon tips precis som om någon ryckt ut tp-kablen.
Tacksam för hjälp.
/r Firmware Version: 2.42 , Wed, 31 Mar 2004. Går det att uppgradera?
Jag hade D-link 624+ i två månader förra året. Körde både trådlöst och med sladd. Jag fick byta router två gånger innan jag efter den tredje routern fick nog och skrotade D-link.
De tappade anslutning flera ggr per dag. Båda gångerna jag uppgraderade firmwiren dog den aktuella routern helt. D-links 624-routrar är rent skit och inget annat. Kan du - lämna tillbaka eller bränn upp och köp en Linksys eller Netgear.
Don't blame me, det var pappa som köpte den. Men det får bli en ny nu, max 30 sek hinner man vara uppkopplad och det går kisseslöt, rent jävla piss var detta.
sedan dess vart den mycket stabil .... men, kräver "omstart" en ggn per vecka.
Hmm, kallar du det stabilt?
De Accesspunkter som vi/jag använder startas aldrig om. Det skall inte behövas heller om man väljer bra prylar.
Linksys om ekonomin bestämmer, Cisco om det får kosta en slant.
he, he ... det kallar jag stabilt mot vad den va tidigare ;) ...
Såg t o m att de har en till Firmware uppgradering ... 2.09 ... har lagt in den så får jag se hur det blir nu ... kanske behöver man inte längre starta om den.
Håller för övrigt med att den inte är "bland de bästa", men funkar helt OK ...
WRT54G är ruskigt bra.
ADSL-router med trådlöst....utan modem.
Funkar klockrent.
Bryter in lite här då jag har en annan tråd i ämnet här och då det verkar vara en kanonrouter både prismässigt och prestandamässigt + alla skojjiga funktioner så blir det nog en sådan till slut. Frågan dock, (hänvisar till tråden i detta inlägg) det finns några att välja på, vilken ska man välja?
Hmm, kallar du det stabilt?
De Accesspunkter som vi/jag använder startas aldrig om. Det skall inte behövas heller om man väljer bra prylar.
Linksys om ekonomin bestämmer, Cisco om det får kosta en slant.
Den jag använder nu droppar connection allt från tre gånger i minuten till nån gång i timmen, Hugh Hefner som pojkvän är nog mer pålitlig än denna routern.
Tack för era tips.
PatrikB, ska testa uppgradera firmwire också.
Har googlat runt lite för att leta efter olika inställningar som kan hjälpa, men det enda som verkar hjälpa är att stänga av routern och ha den avstängd 5-10 min innan man kan porrsu..hårdsurfa igen.
Det måste väl ändå vid det här laget anses dokumenterat att D-link 624 inte är en bra produkt. Att D-link tjänar pengar på produkten låter märkligt med tanke på hur många av deras router måste skickas tillbaka.