JJoakimEMedlem sedan feb. 20003 257 inlägg XoroX: vete fan va du hade tagit när du läste det testet, P4an vinner 4 av måååååånga 3D Studio tester, och sammanlagt 6 tester
------------------
lazy by nature
You can run, and you can hide, and I wont even look for ya
[Redigerat av JoakimE den 14 dec 2000]
[Redigerat av JoakimE den 14 dec 2000]
XXoroXMedlem sedan nov. 2000362 inlägg Det jag påstår var att nvidias drivisar är kasst optimerade för P4 och att säga att P4 är kass till 3dstudio inte är sant.I vissa moment speciellt med FireGL2 är den MYCKET snabbare än Athlon och P3
Dessutom hade jag inte "tagit" något och dessutom är det principiellt fel att uttrycka sig på det sättet ...
testet finns att läsa på http://www.tomshardware.com
på FireGLkortet får P4 inte stryk med mer än 5% med ett undantag ...
Däremot får athlon i flera deltester duktigt med stryk
P4 = atlon
geom2 1,19 1
wirefrm. 1,40 1
geom1 1,34 1
blttest 0,92 1
undrar bara när nvidia skärper sig ???
Observera att alla tester utförs utan stöd för SSE/2 !
Tänk vad intel kan ... och fire GL2 krossar även nvidia i en hel del tester ...
------------------
-Carpe Diem -
XXoroXMedlem sedan nov. 2000362 inlägg Påstår att 0.13 micron P4 kommer att motsvara PPros uppföljare P II men du kanske inte tycker att den heller var någon direkt succé... jag menar AMD hade ju faktiskt K6-2 den krashade kontinuerligt och kom aldrig i närheten av Intels prestanda speciellt inte deutsches [P II 100 mhz FSB] ..
------------------
-Carpe Diem -
[Redigerat av XoroX den 15 dec 2000]
JJoakimEMedlem sedan feb. 20003 257 inlägg Snacka inte skit om K6-2 nu inte, den var en mycket bra processor och spöade min polares P2 333 (vs K6-2 300) i Unreal, Voodoo vs Voodoo kort
Att säga att den kraschar hela tiden, yeah right!
Time to wake up, körde K6-2 i nära två år utan fel (dvs fel som inte jag själv var skapare av ;) )
------------------
lazy by nature
You can run, and you can hide, and I wont even look for ya
[Redigerat av JoakimE den 15 dec 2000]
PhOrPhErMedlem sedan feb. 20002 300 inläggMen..
Testet som finns på Tomshardware är ett grafikkortstest! Inte ett test för att mäta prestanda på olika processorer.
Visst spelar processorn en viss roll i dessa sammanhang men det går inte att göra någon korrekt och rättvis bedömning av olika processorer på det sättet.
Det är grafikkortens geometriprocessor som tar upp den värsta belastningen i ett sånt här benchmarktest.
------------------
- Erik Hellström -
- Datalogiprogrammet - MDH -
- http://3d.burken.nu -
BBenganMedlem sedan juni 2000690 inlägg Hehe... Letar man tillräckligt länge så kan man bevisa vad som helst med ett test :e
------------------
MvH
/Bengan
www.bengan.com
"Your mouse has moved. Windows will now restart to accept the changes."