http://www.adminmod.org/help/online/
Där har du en klockren förklaring hur det funar.... hur du installerar konfigurerar ....
84 svar · 1 516 visningar · startad av Erik Juhlin · sida 4 av 5
http://www.adminmod.org/help/online/
Där har du en klockren förklaring hur det funar.... hur du installerar konfigurerar ....
Det är ju precis samma hjälp som skickas med. Men jag har ändå inte fått det att funka...
va blir fel då?
När jag loggar på så kan jag inte använda kommandon som admin_vote_map...
nä de e bara för att du inte är admin...
du måste fixa user.ini
logga in med admin_password pass
eller så fixar du reconpassword i din server.cfg
då i spelet rcon_password pass
rcon_vote_map de_dust
Säkerhets bugg o anävnda Rcon.... därför är det bättre att köra admin men då måste du fixa user.ini
Har user.ini i C:\SIERRA\Half-Life\Adminmod\config och lagt till wF.WizKid:xxx:131071 i den.
Hur loggar jag sen in på servern?
När jag sen kör med admin_password xxx så säger den att den mottagit lösenordet, men när jag sen försöker med nåt kommando så går det inte. :(
nä för det ska ligga i filen users.ini det där med wF.WizKid:xxx:131071 o sen är det värdelöst :)
Fixa istället så här:
(semicolon tas inte med utan som en info åt dig dvs där ser du vilketn spelare som har vilken acess)
**; // users.ini by McD 2003©
;##################
;wF-Clanen
;##################
;wF.WizKid
wonid:password:acesslevel
;wF.Wizze
;wF.Kid
;wF.Wiz
;##################
;Andra admins
;##################
;g0sA | iKe
wonid:password:acesslevel**
Tror du har för hög acesslevel oxo ta bort reserved slot och nick annars kommer du inte komma in på servern... har kalkylator på help sidan du fick av mig sök på acesslevel så hittar du den.
gör du så i din users.ini så måste du även i din server.cfg tala om var users.ini ligger
users_file user.ini
(ovanstående talar om att users.ini ligger i cstrike rooten... det börjar alltid räkna från den.)
i ditt fall blir det väll users_file config/user.ini
om user.ini ligger i en mapp som heter configs ?!?!?
så tror jag commandot heter i server.cfg
Jag tror jag tar det lite lugnt med att mickla med den nuvarande servern. Jag kanske kommer få en egen server att ha CS på som kan vara igång mer. :)
Men då rotar jag fram den här tråden och kollar. Tack för hjälpen McD!
np
sen om du har loggat in med admin_password xxx har jag för mig att den svarar:
Password set (eller ngt) //det svarar den alltid
Password accepted for usr [ditt_nick] //svarar den om du e inloggad som admin.
Testa annars amx, fungerar bra.
Over and out
Pirro
Smidigare lösning. McD skickar över hela cs-mappen konfad och klar. :D
Kan man få ta del av den zip filen? har oxå lite problem med installationen.
eller kanske nån kan svara på varför jag får meddelandet 'unkown command' om jag skriver ex. admin_password... jag har följt instruktionerna på http://www.adminmod.org/help/online/, får inga felmeddelanden men det verkar vara nå´t som saknas...
Du har inte rätt verison av metamod.dll alternativt att metamod.ini inte är rätt konfiat den hittar inte admin_mod.dll
Jag laddade hem adminmod igår 2.50.50 och metamod för 4-5 dar sen...
Anledningen att den inte laddat adminmod korrekt var att den inte stod med i plugins.ini i addons\metamod\, nu gör den det, men då startar inte servern alls. Den kan inte ladda amx_admin.dll och sökvägen ser ju lite konstig ut i bifogad skärmdump.
Nå´n aning?
Ska jag behöva nergradera metamod.... :(
humm meckigt... ingen aning faktiskt då jag inte satt mig in i amx...
Anledningen att den inte laddat adminmod korrekt var att den inte stod med i plugins.ini i addons\metamod\, nu gör den det, men då startar inte servern alls.
Är det korrekt att skriva in att den ska ladda adminmod i den plugin-filen? eller ska den läsas in från nå´t annat ställe?
win32 addons/adminmod/dlls/admin_MM.dll
linux addons/adminmod/dlls/admin_MM_i386.so
ska stå i addons/metamod/plugins.ini
om du skrivit så borde de fungera...