Jag funderar lite på att installera en CS-server här på kontoret på en maskin med Windows 2000 Server.
Vad är det man ska installera då?
CS-server
84 svar · 1 516 visningar · startad av Erik Juhlin
har för mig att de räcker med en viss hl_server nått ochså laddar du hem vanliga cs_mod
http://server.counter-strike.net fungerar bra.
Kan jag installera vanliga CS på maskinen och sen installera något annat på det eller hur funkar det?
Jag vill ju kunna sätta adminpassword o så.
Sen kommer jag vilja installera lite scripts och så för att visa hur mycket man skadat andra o.s.v. :)
Hur snabb maskin/hur bra lina krävs det för att det ska gå bra?
Dunka in hl guard och adminmode på servern också :) Så kan du skapa admins, meddelande, mapcyclar och annat smidigt. Snacka med McD så kanske han kan hjälpa dig, han verkar kunna cs servrar :)
Erik..... Jag kan hjälpa om du vill.
Hur mycket som krävs e beroende på hur många spelare du hade tänkt dig....
hlguard e bra....
adminmod e bra...
amx mod e bra...
Det där du skriver om du kan installera "något annat" så bör det väll gå... Vad för "annat" menar du?
Installera CS som vanligt med de senaste versionerna.
Okej, om jag säger så här...
Hur långt klarar man sig med en Pentium 733Mhzare på en 1-2mbit lina? :)
borde väll gå tycker jag..... Kanske inte 20 spelare... Vad vet jag... Du får testa!
Brimba har väl BBB och det är väl 10 mbit eller? Den servern flyter ju bra om man är 0-(8-10) mn den kommer lagget! Vet inte vilka spec den har men men....
Okej, kanske skulle gå att köra lite klanträningar där då. :)
Men det kan väl vara lite på privatbredband från BBB och företagsbredband från Internet 5. Vi ska ju ha en garanterad bandbredd på 2mbit (även om det ibland kan verka som att det är mer).
Låter finfint!
Skulle ju inte vara dumt om du kör den som webbserver också så kan wf klanens medlemar ha den som utvecklingsserver :)
apropå wF clanen så skulle jag vilja joina. se inlägg i den tråden.
Som utvecklingsserver? Hur menar du då?
Ska göra ett projekt i skolan men där vill de inte installera webbserver+program. Har ingenstans att lägga upp projektet förutom lokalt förstårs - men pga brandvägg kan jag inte komma in från omvärlden.
Utvecklingsserver, testserver eller vad man nu vill kalla det där man lägger upp projekt för att testa att de fungerar!
Erik/P... ni verkar hålla i wFclanen... Får jag joina wF clanen?
Jag heter också Erik! Ja det ska nog gå bra! Vi börjar bli några stycken (ehh...15-20), vilka en del är "seriösa" en del "mindre seriösa".
Roligt att ErikJ aka Wizkid tar tag i saken i alla fall! *klappa händer*
P... Ni har ingen lust att skicka ett mail?
Skicka till pirroe@telia.com ... har haft problem med helvetet till bigfoot.
Vad ska det innehålla då?