webForumDet fria alternativet

Dagens bild augusti 2010

Fotografering

68 svar · 7 630 visningar · startad av JoakimE · sida 3 av 4

Frågan, av JoakimE

Från igår, men ändå... ;) Och ja, staketet är medvetet med på bilden, tyckte det passade med blicken jag fick... :)

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan aug. 20051 506 inlägg

Nybörjare på kvälls/natt-foto.
Provar lite trevande...

chapman.jpgbåt.jpgferry.jpgstock.jpg
Medlem sedan juli 20023 617 inlägg

Lasse H skrev:

Nybörjare på kvälls/natt-foto.
Provar lite trevande...

Om det där var nybörjarbilder ser jag verkligen fram emot fortsättningen. Jag tycker båten i den första bilden är fantastisk! (y)

Medlem sedan aug. 20051 506 inlägg

fiddler skrev:

Om det där var nybörjarbilder ser jag verkligen fram emot fortsättningen. Jag tycker båten i den första bilden är fantastisk! (y)

Tack fiddler!!

Faktiskt har jag aldrig fotat natt tidigare av någon anledning.
Det här var dessutom första gången jag körde helt manuella inställningar på allt.

Medlem sedan jan. 20023 554 inlägg

Hunden Harley poserar efter dagens Mälaren runt. Det är fjortonde året som han får åka med.

2818.jpg2819.jpg2817.jpg
Medlem sedan maj 20053 909 inlägg

Theon skrev:

Hunden Harley poserar efter dagens Mälaren runt. Det är fjortonde året som han får åka med.

Stackars hund... :l

Poteta skrev:

Stackars hund... :l

Jag lovar dig att den jycken älskar att åka Harley Davidson :bire

Det känns mer som att hunden har lärt sig att ha på sig kläder och glasögon samt sitta still på en motorcykel... Det finns klipp på nätet där hundar hoppar fallskärm och surfar, där man försäkrar att hunden älskar det. Tyvärr tror jag inte att så är fallet, snarare har hundarna lärt sig att acceptera konstigheterna.
Fast jag vet ju inte hur Harleyhunden uppfattar det hela, det är bara amatörhundpsykologen som har vaknat i mig. :)

Poteta skrev:

Det känns mer som att hunden har lärt sig att ha på sig kläder och glasögon samt sitta still på en motorcykel... Det finns klipp på nätet där hundar hoppar fallskärm och surfar, där man försäkrar att hunden älskar det. Tyvärr tror jag inte att så är fallet, snarare har hundarna lärt sig att acceptera konstigheterna.
Fast jag vet ju inte hur Harleyhunden uppfattar det hela, det är bara amatörhundpsykologen som har vaknat i mig. :)

Naturligtvis har du rätt i att det handlar om en sorts betingade reflexer. Efter fjorton år på en Harley Davidson, är det i alla fall uppenbart att just nu kräver hunden Harley att få åka Harley Davidson varje gång husse och matte ska göra en runda. :bire

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

Idag monterade jag på mina nya barends och tog en sväng (givetvis förbi en sjö så man fick bada lite), glassen fick jag ta hemma dock. Mitt egna påhitt "gelatospresso", är godare än det ser ut kan jag säga :)

Just det, dessa bilder är också "framkallade" med Bibble! Försöker hålla mig till crossplatform-alternativ då Adobe-proggen inte funkar i Linux :bla

Barends Pro Rubber Ergonomic.jpgGelatospresso.jpg
Medlem sedan feb. 20072 750 inlägg

Danny skrev:

Idag monterade jag på mina nya barends och tog en sväng (givetvis förbi en sjö så man fick bada lite), glassen fick jag ta hemma dock. Mitt egna påhitt "gelatospresso", är godare än det ser ut kan jag säga :)

Mm, den ser faktiskt god ut, blev nu vansinnigt sugen på glass. ;)

Danny skrev:

Idag monterade jag på mina nya barends och tog en sväng (givetvis förbi en sjö så man fick bada lite),---snipp

Grymt snygg bakgrundsoskärpa! (y)
Vad är det för objektiv?

Medlem sedan mars 20062 194 inlägg

Tog lite bilder på min gode vän Maria som ska ställa upp i ett lokalval här i storstan om en månad, i söndags ;).

DSC_9023-2.jpgDSC_9064.jpgDSC_9079.jpg

Ett självporträtt där jag utövar... hur ska man förklara det... frustar eller blåserutochfladdrarmedläpparna eller härmar en häst som frustar. :birp
Jag höll på att pinka ner mig av skratt på riktigt när jag kom hem och såg bilden i datorn...

IMG_0804.jpg
Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Poteta - :e

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

Småbåtshamnen i Ulsteinvik, Norge.

100816_1698.jpg

Poteta skrev:

Grymt snygg bakgrundsoskärpa! (y)
Vad är det för objektiv?

Sigma 30/1.4, kanonglugg

I Arns fotspår

I måndags var jag på intervju i Jönköping och passade på att se lite Arn-miljö på vägen hem! I kronologisk ordning:

1. Gudhem
  2. Skara Domkyrka
  3. Arn movie visitor center
  4. Varnhem
  5. Forshem

Varnhem var nog fräckast, riktigt fint och häftig omgivning också. Samt att Birger Jarls riktiga grav finns där. Interiörbilder kommer nästa gång...

I arns fotspår - Gudhem.jpgI arns fotspår - Skara domkyrka.jpgI arns fotspår - Arn movie visitor center.jpgI arns fotspår - Varnhem.jpgI arns fotspår - Forshem.jpg

I Arns fotspår, interiörer

...jepp, här kommer bilder inifrån ställena. Första där är Birger Jarls riktiga grav i Varnhem. Den vid stadshuset i Sthlm hamnade han aldrig i.

I arns fotspår - Varnhem, Birger Jarls riktiga grav.jpgI arns fotspår - Varnhem museum.jpgI arns fotspår - Skara domkyrka inuti.jpgI arns fotspår - Forshem, inuti.jpgI arns fotspår - Forshem, riddarutställning.jpg
Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Danny, intressanta bilder! (y)

Medlem sedan feb. 20032 532 inlägg

Poteta skrev:

Ett självporträtt där jag utövar... hur ska man förklara det... frustar eller blåserutochfladdrarmedläpparna eller härmar en häst som frustar. :birp
Jag höll på att pinka ner mig av skratt på riktigt när jag kom hem och såg bilden i datorn...

Hmm, mor o far i 55+ åldern hade kräftskiva med ett gäng. Gänget, ännu äldre hade som partygrej att ta kort på sig själv när man gör just det där. Vad som hände med dessa bilder sen har jag ingen aning om.... :OO :birp

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
139 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)