Var nere i malmö i lördags och passade på att testa min nya kameramobil, Har alltid varit lite negativ åt kvaliten på bilderna, Men måste säga att dom börjar lyckas få fram skapliga kameramobiler...
Eller e det bara mitt öga som tycker att bilderna duger eller kan man begära mer?
Vore kul att jämföra olika mobilkamerorsbild kvalite och se ifall det e speciell stor skillnad på dom
Vad som duger kan ju skilja sig åt från bild till bild. Vad sägs om att du laddar upp ett antal bilder som du tycker duger och så får vi andra ge en "Second opinion"?
/Edit: Fanns de där länkarna där nyss?
Säkert att du inte lade in dom här bara för att skryta med?! :) Du har ju en K800i, det finns ingen bättre kameramobil ju, kul att jämföra då!? :) haha... nä skojja bara... det är klart det finns annat som är bra också, föregångaren kanske tar lika bra bilder fast bara 2 mpix?! Ja själv har jag ju en K800 också så jag kan inte bidra med några jämförande bilder. Tycker det blir bra, lite konstigt ibland när det är ljust, i kontrasten just. Också tycker jag det känns att det är liten sensor om man förstorar bilden, då blir pixlarna "grötiga" på nåt vis liksom. Annars är det ju alldeles kanon, man kan inte begära så mycket bättre...
ps. "gemföra" stavas egentligen jämföra :) skrev du fel med vilje?! vad lustigt det såg ut...
Säkert att du inte lade in dom här bara för att skryta med?! :) Du har ju en K800i, det finns ingen bättre kameramobil ju, kul att jämföra då!? :) haha... nä skojja bara... det är klart det finns annat som är bra också, föregångaren kanske tar lika bra bilder fast bara 2 mpix?! Ja själv har jag ju en K800 också så jag kan inte bidra med några jämförande bilder. Tycker det blir bra, lite konstigt ibland när det är ljust, i kontrasten just. Också tycker jag det känns att det är liten sensor om man förstorar bilden, då blir pixlarna "grötiga" på nåt vis liksom. Annars är det ju alldeles kanon, man kan inte begära så mycket bättre...
ps. "gemföra" stavas egentligen jämföra :) skrev du fel med vilje?! vad lustigt det såg ut...
Med tanke på att det finns så pass många olika kameramobiler så bör det väl även finns mobilkameror som kan jämföras (nu blev det rätt), med varandra.
...jo absolut... det börjar komma fler med bra kamera och 3 mpix, finns ju Samsung E900 t ex som jag var lite sugen på, men jag tyckte inte fotona från den verkade nå vidare, Sony är grym på bildsensorer faktiskt... kolla själv: http://mobile-review.com/review/samsung-z710-cam-en.shtml
...jo absolut... det börjar komma fler med bra kamera och 3 mpix, finns ju Samsung E900 t ex som jag var lite sugen på, men jag tyckte inte fotona från den verkade nå vidare, Sony är grym på bildsensorer faktiskt... kolla själv: http://mobile-review.com/review/samsung-z710-cam-en.shtml
Videoinspelningen såg riktigt bra ut, på Samsung (För att vara en mobilkamera)
Med K800i så blir väl kvaliten inte speciellt bra, Och ritkigt dåligt när man ska zooma, försig så stog jag långt ifrån, Kanske går att få till det bättre ifall man ändrar lite inställningar...
Nej, jag tycker det är kass kvalité.
Ofta utfrätta delar och väldigt "grötiga" bilder, ser pixligt ut. Ingen stuns i färgerna heller. Men för att vara en mobiltelefon är det helt ok, trots att det inte går att jämföra med riktiga digitalkameror.
Jo, jag har själv en K800i och är supernöjd, många bilder skulle aldrig bli tagna eftersom kameran inte är med. Men jag tycker fortfarande att kvalitén är långt ifrån vanliga digitalkameror.