Peeer skrev:
Nice! Hur många försök tog det att få droppen med på bilden? :)
Tackar.
5 bilder ungefär.
199 svar · 11 455 visningar · startad av Lasp · sida 7 av 10
Låt mig börja denna vintermånad med en snöig bild :P Malte väger nu över 17Kg. Vad månde bliva ?
Läs frågan i sin helhet →Peeer skrev:
Nice! Hur många försök tog det att få droppen med på bilden? :)
Tackar.
5 bilder ungefär.
Hur skall man göra för att en sådan här bild skall bli bra?
Vad är du inte nöjd med?
Lord Pingu skrev:
är för mycket motljus på bilden
måste kompenseras men tex mer ljus på själva opiektet typ extra plixtar
dock är opiektet så stort så kan bli svårt kanske vänta in bättre ljudförhållande istället när solen lyser direkt på klippan
är långt ifrån kunnig men detta är vad som för mig verkar va rätt
Lord Pingu skrev:
Ljusmäta annorlunda hade nog gjort den lite bättre iaf. Efteråt kan man i Photoshop använda "kurvor", dra upp ljuset rätt mkt först, sedan lägga en omvänd s-kurva, blev ganska bra...
Nja... ärligt talat tycker jag den blev alldeles utfrätt. Så det gäller nog att få till det bättre från början. Ibland är det väldigt svårt när det är mycket motljus, det är ju trots allt ljuset som har stor betydelse. :)
Du (Lord Pingu) kan iofs testa att mäta mot något mer neutralt först, beroende på vad du har för kamera då. Kan hända att det skulle bli lite bättre då, men som sagt, det är svårt i motljus.
Jo, men himlen är ju ingen fara, den är ju ändå vit. Det är träden möjligtvis som inte blev riktigt bra, men då skulle man kunna isolera dom och köra behandling på dom separat, det är lite pyssligt så det orkade jag inte göra :) Möjligtvis krämade jag på lite för mkt ljus där, jag tittade mest på isen. Men för att illustrera vad man kan göra med enkel bildbehandling så var det ju ett bra exempel :) ...man kan ju göra i princip vad som helst i Photoshop bara man har tillräckligt med tid :) en gång satt jag och färglade ett svartvitt foto på en tjejkompis, det var lagom spännande :)
Berg och djupa dalar... det är min favorit det...
Wehoo! Tack för tipsen :)
Bättre ljusförhållanden på det stället är nog inget man skall räkna med för än framåt sommaren.. :p
Såhär kan det se ut när man åker båt under ytan... sill och vrak :)
Danny skrev:
Såhär kan det se ut när man åker båt under ytan... sill och vrak :)
Snyggt! Vad för slags båt var det du for runt i?
Påminner mej lite om när jag var i Sydney i höstas och
på akvariumet där.
Gick i godan ro och tittade på småfisk när den här gynnaren
kom smygande strax ovanför huvudet.
Inget mästerverk direkt, kameran åkte upp fort och jag hann
med ett snabbt foto sedan var hajen borta.
hallanders skrev:
Snyggt! Vad för slags båt var det du for runt i?
Din haj var inte och leka med heller, ballt! Nä jag åkte faktiskt ubåt, en sådan här: http://personal.telefonica.terra.es/web/puertomogan/submarino/
Det var häftigt, den åkte 20-25 meter under ytan, passerade två vrak bland annat. Massa fisk också, mest sådana där små sill-liknande saker :)
Innan vi satte upp den nya tavlan var vi tvungna att leka lite :D
Hallå alla sötvattenspirater, ska det vara en skvätt rom?! :) ...här finns över 6000 tunnor... jag tog och klippte bilden lite annorlunda istället för en rak bild med djupet i mitten, detta blev mycket fräckare tycker jag...
Det brinner!
Det brinner strax under oss just nu. Dock har vi blivit tillsagda att det inte är någon fara för vår trappuppgång.
Verkar vara trappuppgången bredvid oss, våning tre, som det brinner i. Två brandbilar och en ambulans har anlänt.
Peeer skrev:
Innan vi satte upp den nya tavlan var vi tvungna att leka lite :D
den bilden var ball.... :)
snygg graffiti......
En klasskamrat till mig. Visst är han söt? :e
Här har vi utrymning av den där ubåten jag åkte...