Lord Pingu skrev:
OT: Paprika = Strömstad! Bohuslän! :)
Du råkar inte ha några härliga västkust-bilder?
Tyvärr inte, men jag ska försöka ta några så småningom. :)
199 svar · 11 453 visningar · startad av Lasp · sida 4 av 10
Låt mig börja denna vintermånad med en snöig bild :P Malte väger nu över 17Kg. Vad månde bliva ?
Läs frågan i sin helhet →Lord Pingu skrev:
OT: Paprika = Strömstad! Bohuslän! :)
Du råkar inte ha några härliga västkust-bilder?
Ett kapell...
Paprika skrev:
Imorgon skall det ju bli några minusgrader och sol. Passa på då :)
Winterlord skrev:
Frösö Kyrka en kall vinterdag.
:P Shit vad snyggt! Jag kan inte sluta titta på den, gryyyymt snygg! :bire
Nog med kalla vinterbilder nu, här kommer lite sommar från Gran Canaria!! :) Detta är då sand som blåst över från Sahara, häftigt värre! Synd att det var lite molnigt just när jag var där och fotade :( Blå himmel hade varit mkt effektfullt (jo, har sett vykort).
Maspalomasöknen? Jag var förvisso där i början av januari, men det blåste så mycket sand så jag hade ingen lust att plocka upp kameran för att plåta. Så jag lägger upp en bild från 2002 istället. Om det inte hade varit ett hav längre bort skulle det sett väldigt öde ut, min bror är ute och går med en GPS. ;)
Poteta skrev:
:P Shit vad snyggt! Jag kan inte sluta titta på den, gryyyymt snygg! :bire
Tackar! :) Ska räta upp bilden en aning vid tillfälle men annars är jag riktigt nöjd med den.
Danny skrev:
Nog med kalla vinterbilder nu, här kommer lite sommar från Gran Canaria!! Detta är då sand som blåst över från Sahara, häftigt värre!
Vinterbilder kan man aldrig få nog av. ;) Min absoluta favoritsäsong. :)
En vild gissning bara angående din "sahara-sand-bild"...är det "mini-öknen" vid Playa Ingles?
Usch, va ju år och dag sen jag deltog i nån sån här tråd! Bara för att jag hade första lite mer ordentliga fotolektionen idag i skolan så får jag väl bidra med en bild. :)
Mr. N. skrev:
Maspalomasöknen?
Så hette den kanske. Om den ligger vid Playa Ingles/Playa Americas (?) Minnet från den resan är inte det bästa. ;)
Var förbi och skulle plåta Globen på ett jobb men det snöade för mycket så tänkte att jag kunde passa på att kika in i Globen, gå runt lite ensam och ta lite coola bilder inomhus. Ringde pressansvarige men tyvärr hade de just nu skjutit ut läktare osv. för något evenemang, men frågade om Hovet istället.
Han kollade lite och såg att det skulle vara tomt, han mötte mig och han öppnade så jag kom in. Var två pers på isen, gissningsvis en tränare/spelare och sitt barn, annars heeelt tomt. Var lite mörkt, vilket jag påpekade, varpå han frågade om han skulle öka ljuset.
Så han gick iväg, kom tillbaka och sa att snart blir det ljust. Så plötsligt smälldes ljusen på. Otroligt maffigt :e
Hur som helst, bifogar en av bilderna. Verkligen inget märkvärdigt men ändå.
krossat glas..... :)
Långt tåg.
'[AMD skrev:
Zmaster']Hur som helst, bifogar en av bilderna. Verkligen inget märkvärdigt men ändå.
Tjusigt! (y)
Winterlord skrev:
Så hette den kanske. Om den ligger vid Playa Ingles/Playa Americas (?) Minnet från den resan är inte det bästa. ;)
Så cool öken på så nära håll från sverige... Ligger ju iofs på nästan samma breddgrad som sahara men ändå. Nära vatten, platt strand samt bebyggelse.
Dock ligger det en nudiststrand väldigt nära, så när vi kom o gick förbi o farsan hade bränt sig kändes det lite genant då han kommer fullt påklädd och så kommer man in på "deras" strand.
Drogoholic... Vände mig bara runt o knäppte av ett kort och där satt en katt...
Jerpa skrev:
Så cool öken på så nära håll från sverige... Ligger ju iofs på nästan samma breddgrad som sahara men ändå. Nära vatten, platt strand samt bebyggelse.
Dock ligger det en nudiststrand väldigt nära, så när vi kom o gick förbi o farsan hade bränt sig kändes det lite genant då han kommer fullt påklädd och så kommer man in på "deras" strand.
Ja jag tyckte det låg nudister överallt, eller så råkade vi bara vara på den delen, men det var naket blandat med påklätt så långt ögat nådde. Jaja, det stör inte mig så mycket. Måste ju bifoga en relaterad bild bara för det :)
Ang öknen. Det är vid Playa Del Inglés, området som heter Maspalomas längst ner i söder.