MMiraMedlem sedan maj 2001966 inlägg Värst vad lustiga ni kan vara...
Jag är "kvitt" med kunden, ville bara veta hur man ska prissätta i framtiden... men det är uppenbart att man inte får hjälp med det här...
"säg att du vill ha en femhundring "
Nu tog du väl i, så mycket kan jag väl inte ta för ca 40 sidor och 100 foton...
MMiraMedlem sedan maj 2001966 inlägg En sån här site får man 5000 för http://www.batmats.nu/
MMiraMedlem sedan maj 2001966 inlägg Vad har ni gjort för SNYGGA siter och vad fick ni för dom?????
qiiMedlem sedan mars 2001137 inläggHmm...
Nu tog du väl i, så mycket kan jag väl inte ta för ca 40 sidor och 100 foton...
Nä, men säg att du vill ha 200 spänn då... ;)
Allvarligt talat - jag tycker att jag själv har för lite kunskap om design och hemsidesnickeri osv - jag fick ett erbjudande förut - 4000 kr för en idrottsförenings hemsida - men jag tackade nej för jag ville inte göra dom besvikna och göra bort mej... hehe...
------------------
| qii |
CCyberPetMedlem sedan dec. 19996 588 inlägg Mira, som du kanske märkt så går det inte att säga ett pris. Det är inte av djävulskap utan det är faktiskt så!
Jag tar ungefär 500:-/timme då det ska betalas skatt och avgifter. Jag vet ungefär hur lång tid det tar för mig att göra vissa sidor och kan därför ge ett pris på hur mycket jag vill ha och som är rimligt. Jag håller på med en sajt nu som är i två delar och dessutom på två språk, det är ungefär ett 100-tal sidor. Jag räknar med att det kommer att ta mig ungeför två fulla veckor (80 timmar) att göra sidan, inklusive allt.
För dig kanske det skulle ta den dubbla tiden, eller hälften av tiden beroende på hur mycket av materialet du måste göra själv (skala bilder, fixa grafik, koda texter, korrläsa osv). Så det är jättesvår att avgöra vad du ska ta betalt då vi alla har olika förutsättningar och också tar betalt för att försörja oss eller inte.
------------------
/Petra
If you see someone without a smile, give them yours.
MMxMedlem sedan maj 200129 inlägg Jag vill inte vara elak... men går det överhuvudtaget att ta betalt för den här typen av webdesign idag? En statisk sida kan vem som helst slänga ihop på en timme? Marknaden är DÖD här... ska du som webdesigner ta betalt för den här typen av tjänster måste du förmodligen arbeta i större projekt tillsammans med duktiga programmerare... och nu är det JOBB inom webdesign som är en bristvara, inte webdesigners som enkelt går att hitta i varje pojkrum där det finns en dator.
Rimlig lön för en ordinmär webbdesigner är HÖGST ca 13000 - 15000:- i månaden. Kan du BARA webdesign får du inte ens något jobb.
Glöm allt snack om "webbkonsulter" som tar 2000:- i timmen. Det fanns visserligen en tid (ungefär 3 månader år 1999) då detta var möjligt... men idag, tjena.
Skolprojekt brukar man väl för övrigt göra gratis? Inte fick jag betalt för mina matteprov i alla fall.
[Redigerat av Mx den 01 jun 2001]
MMiraMedlem sedan maj 2001966 inlägg Vad ni hänger upp er på "skolprojekt"... Jag är inte ute efter att ta betalt för det jag gjort - jag upprepar: jag vill BARA veta vad en site i den storleken skulle kosta för ett företag... men vi skippar det nu...
Petra:
jag ser framemot att få se ditt jobb när det är klart!
Mx:
visst kan dom flesta "koka" ihop en enkel hemsida själv - MEN hur ser dom ut???
Statiska sidor är som ett reklamblad som kostar betydligt mindre än en annons i tidningen, eller ett upptryckt reklamblad - och än finns det många som inte har ens en index-sida på nätet...
KimMedlem sedan jan. 20007 697 inläggMarknaden är idag ganska död när det gäller stora jobb. Det gick när Internet var "nytt och ballt", men idag har alla stora företag redan välutvecklade webbplatser.
Däremot finns det många små och medelstora företag som fortfarande saknas på webben. Dessa behöver hjälp och kan ofta inte betala allt för mycket för att komma ut på nätet. Därför kan du glömma "2000:-/timme"-snacket. Lägg dig på en rimlig lön istället så kan du få jobbet.
------------------
404 - signature not found
RRDLMedlem sedan mars 2001344 inlägg sgtpepper, för att vara exakt, 6,3 gånger så mycket, inte tio gånger så mycket.. Visserligen arbetar jag rätt snabbt..
Kim, så vitt jag vet så har jag inte brist på jobb.. Jag vet inte hur det är med Razorfish idag.. men det senaste jag hörde var att de avskedade typ 60 pers.. De lämnar plats för oss som är "hobbydesigners", jag pluggar..
------------------
RED LITTEL DEVIL
Ssoffan76Medlem sedan maj 2001684 inlägg Skulla gärna titta och kommentera men sidan går inte att öppna längre....
------------------
Sofia
MMiraMedlem sedan maj 2001966 inlägg Prova igen, det gick andra ggn för mej...
http://kennelfresco.cjb.net