webForumDet fria alternativet

Tjalloj

Design & grafik

39 svar · 925 visningar · startad av Anders Johansson · sida 2 av 2

Frågan, av Anders Johansson

Tjalloj. Skulle bli glad om ni kom med synpunkter om Denna hemsidan. Loggan ska vara transparent det vet jag. Om det är någon fena på Engelska som kan rätta mig är jag också tacksam. \------------------ Med vänliga hälsningar Anders <aj2000@mail.bip.net>

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Vet du överhuvudtaget vad ordet logotyp betyder?

------------------
/Petra

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Ojj.... Här stormar det friskt må jag säga.. ;)

Om det är några som ska slåss hoppas jag att tid & plats utlyses här i forumet så vi alla kan ta del av giganternas kamp !
*skrattar som f..*
;) ;) ;) ;) ;) ;)

Jag håller på den som vinner såklart !

------------------
// BIRE
http://bire.cjb.net
bire@telia.com

Medlem sedan dec. 19991 606 inlägg

Jag måste säga att detta var det värsta jag har varit med om x( Det är ju knappt att man vet vad man ska säga.
Det här går ut till POES: Vem i hel---e tror du att du är? Ni får ursäkta mitt språk, men när man går till person angrepp, som jag tycker att det är, precis som du gjorde mot Sune, då har man gått förlångt.
Om du inte visste så är detta forum till för att fråga, svara och få kommentarer/tips om olika saker inom internet och data, amatör som proffisionell. Ingen här är perfekt, men vi har alla åsikter om olika saker och vi kan diskutera på ett rakt och kritiskt sätt (konstruktivt), men vi kan även hålla "nettiketen", något som DU inte verkar klara. Personligen tycker jag att du inte hör hemma här, men man ska inte dömma folk (fast det är svårt ibland). Skärpning!

/Hallgren

[Redigerat av Hallgren den 12 jan 2000]

Medlem sedan dec. 19992 085 inlägg

Sidan e det väl inget större fel på! Lite tråkig o dyster men inte ful...
Jag tycker erat ressonemang angående design o ålder e lite märkligt...
Det har väl störst betydelse om man har talang och hur många timmar (år) man ägnat åt att designa....
E man 60 o precis börjat med HTML så e man nog inte bättre än en 13 åring som designat sedan han var 8... eller? ;)

//Martin

Medlem sedan jan. 20001 932 inlägg

Jag kan hålla med om att rena personangrepp inte passar sig här!

Å andra sidan måste jag också få klaga lite:

Den webplats du säger dig vara så stolt över är faktiskt inte SÅÅÅÅ märkvärdig! Det är lika bra att du får veta det nu...den var kanske inte SÅÅÅ genomtänkt! Men det var en kul idé...gillar kanske inte den tunna formen på det hela. Hade kanske varit roligare och renare med nån slags gråblå färg som bakgrund och borders på tabellerna.

PLUS att många kunder som köper tjänster inom design (av mig iaf) är ganska så "lätta att lura" med grafik.
De flesta som köper t ex en hemsida har kanske inte så stor koll själva och luras därför ganska lätt av lite flashig design med fräck grafik.

Nu uppmanar jag dig INTE till att lura dina kunder men jag försöker ge dig lite tips på vad som kan vara bra att veta inom marknadsföring och försäljning av webdesign.

Det du har gjort säljer inte! Det är tråkigt helt enkelt!

Med detta vill jag inte försöka trycka ner dig...jag uppmuntrar dig snarare till att traggla dig genom det första värsta inom webdesign...Alla var vi barn i början![/]

LYCKA TILL!!!

g.e.the@guyofyourdreams.com

Gustav Efraimsson

Medlem sedan dec. 1999106 inlägg

Anders bad att få kritik vilket han också fick (jag tycker du kunde se till att fixa det där med css filen så jag också kan se vad det är frågan om egentligen).
Konstruktiv kritik och åsikter är helt ok, lite gnabb och retstickefasoner är också ok men personangrepp av den typ som POES ägnar sig åt mot Sune hör inte hemma här.

/Nett

Medlem sedan nov. 1999367 inlägg

Till POES!
Trevligt att höra av dig igen... :l
Du tycks tydligen inte uppdatera dina uttrycksvariationer oftare än vad jag gör med min hemsida... och då jag redan nåtts av i stort sett samma meninglösa ordharang... och redan tidigare struntat i det du skrev... så drabbas du även denna gång av likgiltighet.

PS/ En sak till som kan behövas för att skapa bra form och design är en gnutta social kompetens...

Sune The Expert.

Medlem sedan jan. 200015 inlägg

Jaså.. Det säger du. Vad har det med saken att göra (Social kompetens),. Personangrepp? Nej, det tycker jag inte. Men att sitta som Farbror Facit och snacka design när man har gjort en rutten apelsin hemsida. Och säga att ungdomar, ni kan inte. Ni måste svettas. Design KAN INTE vara medfött.

Skitsnack.

/POES

Medlem sedan dec. 19996 721 inlägg

Inte personangrepp? Du har all rätt i världen att få uttrycka vad du tycker om Sunes hemsida, men du behöver inte göra det på det viset. Jag kanske inte heller är heltokig i Sunes sida, men så länge jag inte visar upp något bättre själv är det inte lämpligt att jag utnämner mig själv till mästare. Var har du din sida POES?

<PERSONANGREPP TARGET="POES">

Tänk efter lite. Det finns tillräckligt med töntar på Internet som totalt saknar social kompetens, och bara förolämpar sin omgivning. Har du inget vettigt att tillföra kan du väl skita i att skriva? Töntigt.

</PERSONANGREPP>

Skulle du kunna förklara vad "apelsin hemsida" är? Mig veterligen är inte "apelsin" ett adjektiv.

/G

Jaså. Du vet nog mycket väl vad jag menar med Apelsin Sida. Dessutom är jag ingen självutnämd mästare heller, jag bara är. Eftersom jag inte är klar med sidan ger jag inte heller adressen till någon.

Och till Sune igen. HTML är inget programmerings språk. Det är ett markerings språk och räknas därför inte som programmering.

Puss&Kram /POES

Medlem sedan dec. 1999106 inlägg

Undrar om POES har läst webForums regler...

Du accepterar genom att använda detta forum, att följa ovanstående riktlinjer och att inte posta inlägg på webForum som avsiktligen innehåller osanningar, felaktigheter, vulgariteter, obsceniteter, hotbrev, rasistiska eller sexistiska påhopp, personangrepp eller som på något annat sett kan anses vara en kriminell handling.

/Nett

[Redigerat av Netmums den 13 jan 2000]

Personangrepp. Anser inte att jag har gått till angrepp mot Sune, eller skrivit vulgära saker. Har jag det?

Personangrepp. Anser inte att jag har gått till angrepp mot Sune, eller skrivit vulgära saker. Har jag det?

Medlem sedan dec. 19996 721 inlägg

Visst angrep du honom.

Jaså. Du vet nog mycket väl vad jag menar med Apelsin Sida.

Okej, jag förstod, men jag skulle - i all välmening - vilja be dig att försöka låta bli att skriva "apelsin sida", "programmerings språk" och "markerings språk". Det är jobbigt att läsa.

mvh
Gunnar

Ärligt talat POES... du har rätt att tycka precis hur illa du vill om en orange hemsida och jag har precis lika stor möjlighet att nonchalera icke underbyggd kritik.

Du skrev att din egen sida inte var färdig än... helt OK... vi ser fram emot att bli inbjudna vid premiären för att se detta mirakel som du måste ha skapat. Då det tar så pass lång tid så måste det vara något speciellt. Det är alltid intressant att lära av den som påstår sig veta bättre...

Men under tiden så kan du ju rikta oss till dina verk som du gjort åt Public Enemy... (visst :l) Kan du sedan på något sätt påvisa att du är ansvarig för detta...?

Självklart kan jag inte bevisa något att jag har gjort något verk för Public Enemy. Nej.

Eftersom jag inte har gjort det.

Jag använder adressen admin till andra saker.
Jag vill inte gå in på vad.

Puss&Kram /POES

Jag kan inte radera bort vad jag har skrivit.
Det går inte.

Men jag kan ångra, inte hjälper det heller.
Så jag kommer med en bortförklaring.
Jag tyckte det var fel sagt av dig att "yngre kan inte" (så uppfattade jag det) och att man måste ha utbildning bla bla. Det tycker jag inte stämmde och jag retade mig på det.
(Jag är sådan, kan inte hjälpa det)

Då var jag ju tvungen att gå på nått så jag
använde din hemsida i min ilska. (Det första jag såg var en orange färg)

Jag tar tillbaka allt. MEN, jag tar inte tillbaka appelsin sida. För jag gillar inte färgen. Rent ut sagt hatar jag den.. okej. nu har jag sagt mitt.

/POES

Det är ok, POES! :)
Man kan alltid brusa upp och bli förbaskad men det är alltid svårare att ta tillbaka dumheter man skrivit. Du kunde, och det är stort.

Visst kan man missa saker i det som andra skriver och reagera fel, det gör vi alla nån gång och som jag skrev innan så kan man ha olika åsikter om allt möjligt och det är BRA!

Om vi inte intar olika ståndpunkter så blir det ingen diskussion, eller hur? Och hur konstigt det än låter så är munhuggande i sandlådenivå trots allt mer intellektuellt stimulerande än ett samtal där båda framhåller samma synpunkter. :)

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Blev det ingen fight ?? Jag som satsat 300 spänn...

Nädå ! Skitbra att alla är överrens och nu kanske vi kan återgå till det vanliga igen, men lite kul var det ändå... ;) ;)

------------------
// BIRE
http://bire.cjb.net
bire@telia.com

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Unga kan, men inte jag ;)

272 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
147 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)