Haha, har ni sett logotypen de utvecklat till OS i London 2012? Den ska tydligen hittills ha kostat 5.5 miljoner kronor och ser ut som en krossad ruta, haha.
Det känns som en dålig 80-talsgrafitti. (wild style eller nåt liknande tror jag det kallas)
Visst kan man få tvåorna till nåt swastika-liknande, men då har man nog redan bestämt sig för att man inte tycker den är snygg och letar argument för detta.
5.5 miljoner är väl en helt ok utvecklingskostnad för den... :)
Haha, har ni sett logotypen de utvecklat till OS i London 2012? Den ska tydligen hittills ha kostat 5.5 miljoner kronor och ser ut som en krossad ruta, haha.
Den ser förjävlig ut :e
silfver skrev:
Däremot så förstår jag inte kritiken kring svastickan. Jag ser inga som helst likheter - gör du? :q
Jo jag kan se likheter. Något långsökt kanske men visst finns ett mönster som påminner om svastikan.
signerat kjellberg skrev:
Personligen har jag inte tänkt bli speciellt upprörd över det hela utan konstaterar lugnt och sansat att britterna med den här symbolen för sitt eget olympiska spel befäster sin plats på tronen som ett land med oerhört taskig smak.
Jag ser 2012 i den men jag ser också något mycket värre. Loggan känns hård och svastickan är inte helt långsökt. Jämfört med tidigare OS-logotyper så är nog det här den fulaste och minst sportinspirerande. OS i Berlin någon?
Det känns som en dålig 80-talsgrafitti. (wild style eller nåt liknande tror jag det kallas)
Visst kan man få tvåorna till nåt swastika-liknande, men då har man nog redan bestämt sig för att man inte tycker den är snygg och letar argument för detta.
5.5 miljoner är väl en helt ok utvecklingskostnad för den... :)
Tur att du sa att det var 2or, hade tagit tid annars att fatta det för mig som är såååååå (irroni) sportintreserad så jag har 100% koll på att det är 2012 "det händer i London". Kanske också missade 2orna för att jag bara såg swastika efter att ni nämnt det :)
Det är så jävla patetiskt att folk ska hitta långsökta nazistreferenser överallt. Dessutom är det ett stort problem - genom att klaga på skitsaker som det här förringar de problemet med riktig nazism. Fy fan.
"Fy fan" kan också appliceras till loggans estetiska värde, jag håller med majoriteten här om att den är sanslöst ful. Nog borde man kunna förvänta sig mycket, mycket mer av London?
Tvärtemot vad alla andra verkar tycka så tycker jag att den är väldigt snygg! Den har nåt fräscht över sig. Jag tror folk kommer lära sig uppskatta den med tiden.
Sen gjorde ju nån ett förslag som påminde om den ökända internet-sidan goatse.cx.
"Ful" eller inte...det ligger väl i betraktarens öga. Men den passar ju inte alls till ett så folkligt arrangemang som OS. Dom som gjort den har tydligen först och främst tänkt "nu jävlar, ska vi vara så originella och nyskapande vi kan" och inte tänkt så mycket på att Olympiaden "tillhör" alla vanliga människor med ganska enkel och vanlig smak runt om i världen. Det är ingen supertrendig reklambyrå eller rockklubb det handlar om.
Dom måste blivit ganska förvånade när dom vann....