Quicktime har lagt ett litet Q nere bredvid klockan, det startar varje gång windows startas och jag vill ha bort det. Hur göra?
Autostart Quicktimetråden
34 svar · 910 visningar · startad av Mr. N.
Det går väl att greja i AutoStart.bat eller något liknande. Vet dock inte hur... ;)
Start - Kör - msconfig - [Enter]
Du borde hitta den under fliken "Startup".
Wow, där fanns det mycket skräp, stäng av alltihop! ;)
Tack Rikard...
stoffe-2k skrev:
Nja...
Här stänger man av tray iconen:
Å fan. :o
Se där, lägger installationsprogrammet skräp i kontrollpanelen också!? Bra att veta. Nu har jag ytterligare ett skäl till att undvika QuickTime i fortsättningen. ;)
Tack för korrigeringen stoffe-2k.
Quicktime rockar sååå mycket hårdare än både RealPlayer och Windows egna streaming förmat...
Må så vara, men den fipplar med registret också. :l
Hur skulle man göra nu då? Nu är det så att det kommer upp en ruta varje gång windows startar där det klagas över att jag har gjort ändringar blablabla...
Och så här ser det ut i mina quicktimeinställningar:
http://w1.184.telia.com/~u18409895/quicktime.jpg
Du har troligen en gammal ver. av Quicktime, gå till https://www.apple.com/quicktime och hämta hem den nya.
Nejmen neeej, så jag måste ladda ner en ny och installera den så att den kan göra massa saker med datorn som jag inte vill? Varför kan inte andra spelare användas istället för QT och Real? Jag vill ha EN videospelare och EN musikspelare. Bläää! :P
För det inte finns någon "stand alone" Quicktime och Real codec.
Nej, jag vet och det gör mig sur §jr
Som tur är tvingas man inte använda windows media player i alla fall...
Även om du tar bort q-time ur msconfig->"Startup" så kommer den säkerligen att komma tillbaka, det gjorde den i alla fall för mig. Det enda som rådde bot på det va att jag va in i registret och härjade, men det ska man inte göra om man inte vet vad man gör :)
Antar att du riktade det svaret till mig :)
Jo, jag vet nog egentligen det. Jag har testat tagit bort den där förr.
Iofs är det inte så ofta jag startar datorn (startar om :) ) så värre problem har man väl iofs, men retfullt är det.
Hos mig är numera qttask utplånat! Det har inte visat sig sen jag satte det på plats i msconfig och nåde det om det skulle våga sig fram igen. Då kommer Lägg till/Ta bort Program fram... §e
He he.
få bort quiktime från systray
hur får man bort quiktime från systray
hittar ingen inställning för det någonstans i quiktime, har säkert kollat igenom det 37 gånger...
Högerklicka på Q:et i systray, ta QT Preferences och avbocka "QT-ikon i Aktivitetfältet". :)