funkade med att ta bort den från boot.ini i msconfig
:stefan: det fanns inget sådant alternativ :(
34 svar · 910 visningar · startad av Mr. N. · sida 2 av 2
funkade med att ta bort den från boot.ini i msconfig
:stefan: det fanns inget sådant alternativ :(
Varför ska man använda msconfig?
Det är ju bara att radera ut några rader i registret!
Alpha II skrev:
Varför ska man använda msconfig?
Det är ju bara att radera ut några rader i registret!
Man ska inte göra något av det, använd funktionaliten i programet istället!
Men jag tänkte rent allmänt och inte bara på QT
Men många program autostartar, utan ha några inställningar om att inte göra det! Är det någon skillnad hur man gör det? Gör man det i msconfig ligger informationen kvar i registert, eller?
menade autostart ;)
Men många program autostartar, utan ha några inställningar om att inte göra det!
Då är det ett dåligt program. Dåliga program ska man inte använda. Punkt och slut. :)
Ett annat sätt att bli av med Q:et är att ta bort filen "qtask" i Program mappen \ Quiktime.
och det bästa är att uppdatera programmet då man nu har möjligheten att göra det i programmet.
Vad fan har hänt med min rubrik?! Min originalrubrik lyder "Quicktime" och nu har någon ändrat det till nåt särskrivet sattyg.
Kan någon moderator vara så vänlig att ändra tillbaka.
Vad fan har hänt med min rubrik?! Min originalrubrik lyder "Quicktime" och nu har någon ändrat det till nåt särskrivet sattyg.
Jag för står att du är upp rörd! :p
Hmm.. enligt vad jag kunde se var tråden redigerad 2002-12-21 00:15... vilket innebär att det där med nu är en överdrift ;)
Förmodligen är den ihopslagen med en annan tråd av samma karaktär och att man då valde att korrigera rubriken.
Jag nöjde mig med att ta bort särskrivningen då den nuvarande rubriken speglar innehållet bättre än endast "Quicktime" ... eller?
jo, det gjorde jag, skriv ordentliga rubriker som speglar ämnet så inträffar det inte. att ni bara orkar ... :-/
att ni bara orkar ... :-/
Så Quicktime va en för dålig rubrik? Jag har sett så många fler rubriker som är så mycke värre än denna. Tycker den speglar innehållet väldigt bra faktiskt.
Lägg ned!
Det handlade ju om autostart av Quicktime. Stoffe fann nån anledning att redigera / slå ihop trådar för över två månader sedan och varför bråka om detta nu?
Vidare klagomål/diskussioner om detta görs bäst med forumledarna -> http://www.webforum.nu/faq.php?faq=about_wf#rules_contact