webForumDet fria alternativet

Adobe reader x

16 svar · 1 383 visningar · startad av Buddaz

BuddazMedlem sedan dec. 2009301 inlägg

Hej
Läste på IDG att det finns en version X att ladda ner, vilket även sägs på adobes hemsida. Varför säger det då version 9.4 när man trycker på download. Är det samma eller?, varför går man ut med att det finns en ny version när man inte kan få tillgång till den. Tycker det är väldigt konstigt.

Jaha nu läser deras hemsida. Reader x går inte att hämta förrän nästa månad, varför går man ut såhär, känns värdelöst.

ZaimanMedlem sedan dec. 20012 439 inlägg

Lite off Topic men ändå relevant.

Jag har övergett Adobes reader. Kör numera med Foxit Reader. Rekommenderas varmt.

Hej
Jaha är det bättre än adobes då eller finns det något annat. Använder det mest för att öppna pdf filer speciellt när man vill läsa stora dokument, inte skapa pdf.

Gärna tipsa om det finns något bättre så tar jag en titt på det annars behåller jag readern och väntar, inte direkt prioritet men när jag ser en uppdatering av något jag anväder mig av ja då vill jag ju så klart ha det senaste.

DannyMedlem sedan juli 20048 477 inlägg

Adobe Reader är inge vidare nä, Acrobat är däremot riktigt nice, men det kostar ju lite. Foxit har jag också hört bra om.

Buddaz skrev:

Hej
Jaha är det bättre än adobes då eller finns det något annat. Använder det mest för att öppna pdf filer speciellt när man vill läsa stora dokument, inte skapa pdf.

Gärna tipsa om det finns något bättre så tar jag en titt på det annars behåller jag readern och väntar, inte direkt prioritet men när jag ser en uppdatering av något jag anväder mig av ja då vill jag ju så klart ha det senaste.

Jag upplever Foxit reader som mycket snabbare och trevligare än Acrobat reader.
Har hittills inte stött på något problem. Ska du bara läsa .pdf så tycker jag du ska prova. Blir du inte nöjd är det bara byta. :)

Hej
Tror jag behåller adobe fungerar till mina behov, får väl vänta. Har aldrig haft problem med det, vet att det inte är det bästa. Förstår bara inte varför man går ut och säger att det finns en ny version och sedan kan man inte hämta den. Hittar inte knappen att det är löst.

Jaha det här var ju kul. Skall bocka den som löst. Man måste välja engelska så finns den tillgänglig för nerladdning. Var inte svårare än så. Finns inte på svenska än.

:stefan:Medlem sedan apr. 20008 032 inlägg

Zaiman skrev:

Jag upplever Foxit reader som mycket snabbare och trevligare än Acrobat reader.
Har hittills inte stött på något problem. Ska du bara läsa .pdf så tycker jag du ska prova. Blir du inte nöjd är det bara byta. :)

Kan man göra pdf-filer med den också? I så fall vore det intressant. :)

LaspMedlem sedan juli 200010 197 inlägg

Jag körde ner Mac versionen utan problem ;-)
Läste samma information.

nitro2k01Medlem sedan aug. 20037 630 inlägg

Foxit för Windows. På Mac funkar "preview" utmärkt.

:stefan: skrev:

Kan man göra pdf-filer med den också? I så fall vore det intressant. :)

Nope "reader" ..

Ska jag skapa .pdf användare jag PDF Creator :)

DannyMedlem sedan juli 20048 477 inlägg

göra pdf kan man köra CutePDF till, den kanske har en visare också!?

onkelborgMedlem sedan juli 2003582 inlägg

Appropå Foxit så stötte jag på mitt första, större problem, med Foxit igår: En pdf med formulär i sig ifrån polisen.se (för att begära utdrag ur belastningsregistret) fungerade inte i Foxit - det enda som kom upp var en uppmaning på engelska att installera Acrobat Reader. Vilket jag också var tvungen att göra, fast jag körde på Reader Lite och hoppas att den inte ska ge mig för mycket huvudvärk.. :P

RuterdamMedlem sedan apr. 20122 inlägg

Problem med öppning av PDF-filer

Hej!
jag har problem med att öppna PDF-filer som jag får skickade till mig i mail, använder Entourage. Jag får följande meddelande: There was an error opening this document. The file is damaged and could not be repaired.
Jag har inga problem med att spar i PDF och sedan öppna dem.
Vore tacksam om någon kan hjälpa mig,
Mvh,
Ruterdam

nitro2k01Medlem sedan aug. 20037 630 inlägg

Ruterdam: Har du även problem med att öppna exempelvis zip-filer som komemr med mailen? Det kan vara så att Entourage helt enkelt har problem med bilagor. Eller så kan det vara så att filen faktiskt var skadad redan när personen skickade den till dig.

Vilken PDF-läsare använder du för övrigt?

RuterdamMedlem sedan apr. 20122 inlägg

nitro2k01 skrev:

Ruterdam: Har du även problem med att öppna exempelvis zip-filer som komemr med mailen? Det kan vara så att Entourage helt enkelt har problem med bilagor. Eller så kan det vara så att filen faktiskt var skadad redan när personen skickade den till dig.

Vilken PDF-läsare använder du för övrigt?

Hej nitro2k01!
Nej, det är bara PDF filer som är problem inga andra har jag problem med. Jag har fått många PDF-filer och det är lika för alla, tyvärr.

Genererad på 514 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb