webForumDet fria alternativet

Android

190 svar · 21 753 visningar · startad av jofawe · sida 2 av 10

ercizMedlem sedan maj 20011 826 inlägg

Men kan man inte få tag på en telefon som bara har default-Android? utan eget skal från början? Känns dåligt annars, särskilt om det försämrar möjligheten till uppdateringar.

Jag pratade med en polare som jobbar med mobilutveckling (tidigare med Symbian och nu med Android). Han rekommenderade att beställa en utvecklartelefon från USA, då kunda man flasha om den helt och hållet bäst man ville.

LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg
msossnaMedlem sedan feb. 2002476 inlägg

erciz skrev:

Men kan man inte få tag på en telefon som bara har default-Android? utan eget skal från början? Känns dåligt annars, särskilt om det försämrar möjligheten till uppdateringar.

Jag pratade med en polare som jobbar med mobilutveckling (tidigare med Symbian och nu med Android). Han rekommenderade att beställa en utvecklartelefon från USA, då kunda man flasha om den helt och hållet bäst man ville.

HTC Magic har defaultskalet... Men den räknas väl nästan som gammal nu...

msossna skrev:

HTC Magic har defaultskalet... Men den räknas väl nästan som gammal nu...

Jag har blivit inspirerad och var nyss ner på stan och kollade på lurar. Det verkar vara Galaxy och Hero som gäller. Tydligen har Galaxy default-Android, enligt en försäljare i stan. Men det låter som det kommer en liten avgift för att uppgradera till 2.0.

Sen är frågan vilket abonnemang man ska ha. Lär ju ha nåt med fri surf om man skaffar en smartphone.

greyhoundMedlem sedan maj 20031 472 inlägg

Jag har en HTC Magic och är grymt nöjd. Det bästa tycker jag är att jag slipper allt bling bling som följer med Heron.

ChoronzonMedlem sedan aug. 20011 346 inlägg

erciz skrev:

Jag har blivit inspirerad och var nyss ner på stan och kollade på lurar. Det verkar vara Galaxy och Hero som gäller. Tydligen har Galaxy default-Android, enligt en försäljare i stan. Men det låter som det kommer en liten avgift för att uppgradera till 2.0.

Sen är frågan vilket abonnemang man ska ha. Lär ju ha nåt med fri surf om man skaffar en smartphone.

Ja, det är nog default.. Finns det nån källa till det där med avgift, eller var det nåt han slängde ur sig? Osäker på om det kommer gå att uppdatera.. vad jag vet är inget klart ännu..
Jag har tele2 snackis 19 öre, + nåt surfpaket för 89, verkar ok, men å andra sidan är första månaden inte gången, får se vad det hamnar på..

Choronzon skrev:

Ja, det är nog default.. Finns det nån källa till det där med avgift, eller var det nåt han slängde ur sig? Osäker på om det kommer gå att uppdatera.. vad jag vet är inget klart ännu..
Jag har tele2 snackis 19 öre, + nåt surfpaket för 89, verkar ok, men å andra sidan är första månaden inte gången, får se vad det hamnar på..

Nej, det vara bara en försäljare på stan som sa att HTC hade pratat om att införa nån liten avgift för att uppgradera, men det var inte riktigt klart ännu. Han sa också att Samsung hade planer på detsamma, men inte kommit lika långt med det.

I senaste numret av M3 är det ganska bra belyst vad som måste till för att X10 skall lyckas. Så ett operativ med 2.x måste det bli eller hur SonyEricsson?
http://www.e24.se/pengar24/dinekonomi/telefoniinternet/artikel_1690027.e24
Lite mer om luren.

legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg

Detta oroar ju:

"– Den är inget wow. Den går inte upp mot en Iphone, där är de inte ikapp. Fler applikationer ska till, säger Helena Nordman-Knutson"

Dår är det nästan så Motorola Droid lockar mer (som kommer med Android 2.0), fast den har utfällbart tangentbord som jag inte gillar.

Det känns lite oroande att X10 kanske inte når fram till acceptans hos oss användare.
Det vore mycket olyckligt för SE. Men en kan jag vänta lite med att kasta min iPhone i sjön, jag har alltså inte något emot den. Men känner för en bra, och snabb, X10 eller liknande med ett fritt Os.

DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Är även X10:an en HTC med SE-logga?

ChoronzonMedlem sedan aug. 20011 346 inlägg

legis skrev:

Detta oroar ju:

"– Den är inget wow. Den går inte upp mot en Iphone, där är de inte ikapp. Fler applikationer ska till, säger Helena Nordman-Knutson"

Dår är det nästan så Motorola Droid lockar mer (som kommer med Android 2.0), fast den har utfällbart tangentbord som jag inte gillar.

Jag kan efter att ha haft min Galaxy i några veckor säga att den inte heller är något wow och går inte upp mot en Iphone. Återstår att se om det blir bättre med en 2.0, om det blir så. Telefonen är Ok, den gör det den ska, och lite till, men har en del biverkningar. Vissa saker, som skärmen och priset är bättre än på Iphone däremot.

Det här låter rätt lovande om X10 ändå: http://www.idg.se/2.1085/1.270845/vi-har-kant-pa-x10

Jo men idag såg jag ett pris ;-(

Sådan fanatiker är inte ens jag Min iPhone har kostat mig 4000:- kunde tänka mig att betal 50% mer för X10
http://www.dustinhome.se/pd_5010369747.aspx?csref=Prisjamforelse_Pricerunner_6031

legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg

Jag har övergett tanken på Android för tillfället. Har beställt en HTC HD2 istället.

Fjorton papp? Det kan ju inte vara på riktigt.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=468231

jofaweMedlem sedan mars 20062 194 inlägg

Verkar som om SE inte vill att den ska bli en hit..
Men de har gjort många konstiga drag i år, kolla bara på deras "premiumlur" Xperia Pureness .. en helt oduglig mobil med en knappt läsbar skärm, för SEX TUSEN SPÄNN?!

Försöker de döda sig själva?

App-ropå (hahah) android så testade jag prisjakt-appen idag, vilken jävla grej!
NU börjar mobilerna bli intressanta .. haha

Den läser av streckkoder om jag inte missminner mig, det saknar jag faktiskt i iPhone-appen.

jofaweMedlem sedan mars 20062 194 inlägg

Yes, scanna in streckkoden så får man upp billigast pris och så visas det på karta.
Varför ska det dröja till 2009 innan en sånhär sak kommer? :)

jofawe skrev:

Yes, scanna in streckkoden så får man upp billigast pris och så visas det på karta.
Varför ska det dröja till 2009 innan en sånhär sak kommer? :)

2009? Tänk på oss som inte ens kan köra det än, trots att appen är installerad. ;)

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)