webForumDet fria alternativet

Android

190 svar · 21 753 visningar · startad av jofawe · sida 10 av 10

JerpaMedlem sedan feb. 20032 532 inlägg

Samsung GT-i9000 Galaxy S är ju dyrare än Desire.
Men som nu så lutade jag ändå mer mot HTC.

Jämförelse: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=563575,609185

OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Oj! Jag blandade ihop Galaxyn S med Galaxy Spica.

Jag gillar HTC Sense som är i Desire, och tycker att Desire blev än mer trevlig med Android 2.2 (FroYo) installerat. Jag älskar min Desire, det är ett av de bästa teknikköpen jag gjort på tio år, förutom min Samsung-TV och den enastående iRiver mp3-spelaren (som dock är ganska ensam nu :l).

GeinMedlem sedan sep. 20005 700 inlägg

Vill passa på att rekommendera om launchern LauncherPro också. En ruggigt bra launcher som är ett måste. Jag vet inte med er andra, men ni kanske gillar HTC Sense och Samsung TouchWiz? Annars bör ni prova LauncherPro. Den finns som gratisversion men om man pröjsar en liten slant via paypal får man en kod som låser upp fler trevliga features. Jag gillar inte HTC Sense, iofs är den betydligt bättre än TouchWiz men inte alls så trevlig som Launcher Pro.

Bland fördelarna: Scrollbara widgets, anpassningsbar docka (går t.o.m att starta specifika activities vilket är väldigt användbart!), swipe gestures i dockan, dockan är även skrollbar, rätt trevlig kalenderwidget, än så länge aktiv utvecklare.

DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Har just fått in en Samsung Galazy S. Hur får jag till en låsskärm som visar eventuella missade samtal, nya mail, SMS och kalender?

M@gnusMedlem sedan jan. 20061 808 inlägg

Har inte läst igenom hela tråden men jag är ute efter en schysst radio-app, någon som kan rekommendera någon?
Har provat några från market men inte hittat någon jag är nöjd med.

M@gnus skrev:

Har inte läst igenom hela tråden men jag är ute efter en schysst radio-app, någon som kan rekommendera någon?
Har provat några från market men inte hittat någon jag är nöjd med.

Vad har du för krav på den? Vad har de andra saknat?

Har egentligen inga större krav förutom att det ska gå att ta in SR:s kanaler.

GeinMedlem sedan sep. 20005 700 inlägg

M@gnus skrev:

Har egentligen inga större krav förutom att det ska gå att ta in SR:s kanaler.

SR har ju en egen app som heter Sveriges Radio Play.

Tack Gein, det var den jag var ute efter.

OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Någon mer med HTC Desire som har upplevt problem med det medföljande Micro-SD-kortet? Mitt bara la av en dag, och efter lite Google om problemet visade det sig att fler hade det. Så jag chansade, mailade HTC support och de skickade helt sonika ett nytt utan att ställa några andra frågor än "fungerar det i en dator?". Jag antar att det innebär att de verifierar att de har problem med de korten - något som andra också pratat om.

OveRRidE skrev:

Någon mer med HTC Desire som har upplevt problem med det medföljande Micro-SD-kortet? Mitt bara la av en dag, och efter lite Google om problemet visade det sig att fler hade det. Så jag chansade, mailade HTC support och de skickade helt sonika ett nytt utan att ställa några andra frågor än "fungerar det i en dator?". Jag antar att det innebär att de verifierar att de har problem med de korten - något som andra också pratat om.

Jag har en Desire. Dock stoppade jag i ett större direkt utan att prova. Då min fortfarande fungerar känns det som jag inte vill prova ;)
Tycker jag läst en massa om telefonen men detta har jag faktiskt missat. Men har man ett visst problem så hittar man nog mer om just det då.
Men det var ju schysst att bara skicka ett nytt.

Överlag till andra som har Desire, har ni haft några problem eller känner någon som haft eller fortfarande har?

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
130 ms — hämta forumlista (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)