först var jag Netscapefanatiker, sedan blev jag less på NS och slog över till IE.
Jag är nöjd med IE och kör med det nästan uteslutande...
37 svar · 919 visningar · startad av caze · sida 2 av 2
först var jag Netscapefanatiker, sedan blev jag less på NS och slog över till IE.
Jag är nöjd med IE och kör med det nästan uteslutande...
finns ingen orsak att avsky. man ska undvika fanatism tycker jag...
Använder mest IE tillsammans med Mozilla.
Har även Opera 6 och Netscape 2, 3, 4, 6 installerat. :)
Enda fördelen med IE är content-editable elements. Och det är därför jag använder det eftersom det används på en del av jobbets administrationssidor...
Sedan nyligen Mozilla.
Tidigare använde jag IE länge därför att de flesta sidor är anpassade för IE, men numera funkar dessa sidor bra i Mozilla. Då föredrar jag Mozilla eftersom jag slipper alla dessa popup-fönster som jag aldrig har bett om. Visst finns det popup-killers för IE, men det är ytterliggare ett program att köra som kan strula.
För banken använder jag IE eftersom den inte vill kännas vid Mozilla.
opera 6.04 Rockar!
hmmm....många som kör mozilla verkar det som. jag borde nog ge det en chans till. jag gillade det ett tag men sedan föll jag tillbaka på IE eftersom det var naturligast...
*ska ladda ner mozilla*
Av ren bekvämlighet kör jag IE 6.0, fast Mozilla finns också installerat.
IE 6, Mozilla 1.0, Opera 6, Netscape 4 & 6... så har jag IE 5 på en annan dator i nätverket som jag brukar kika på sidor i.
Brukar använda lite olika beroende på humör och vad jag ska göra...
Mozilla såklart! Antipopupfunktionen som UlfT nämnde är mycket trevlig tillsammans med lite andra inställningar som förhindrar en massa l33t tr1xz med fönstren, likaså "tabbed browsing", som enligt min mening funkar bättre än det gjorde i Opera när jag senast använde det.
Jag använder IE6 :)
Fast ibland kan det bugga, ska prova Mozilla någon dag :D
Måste bara tillägga att jag endast använder Mozilla för att se hur ett resultat blir...
Okej caze.
Igår efter jag skrev tidigare inlägg ladda jag faktiskt ner Mozilla.
Det var inte så pjåkigt ändå. Men håller mig fortfarande till IE6. ;)
Mozilla, av samma anledningar som t.ex UlfT och spango. Tabbar, anti-popupfunktionen, toolbaren, bokmärkeshanteringen, skinn, alla add-ons etc. etc. Synnerligen trevligt.
IE använder jag när jag måste kolla på Flash eftersom jag inte orkat installera det i Mozilla eller när någon felkn***ad underintelligent "designer" använt sin reptilhjärna och gjort något riktigt fult och IE-specifikt, typ konstig lagerhantering och skit, således används IE sparsamt eftersom jag varken är intresserad av grafisk onani i form av Flash eller ickefungerande webbsidor, men ibland är jag ju tyvärr tvungen :).
Tidigare körde jag IE på heltid och den är fortfarande bra, men inte lika bra som Mozilla.
sgtpepper skrev:
IE använder jag när jag måste kolla på Flash eftersom jag inte orkat installera det i Mozilla eller när någon felkn***ad underintelligent "designer" använt sin reptilhjärna och gjort något riktigt fult och IE-specifikt, typ konstig lagerhantering och skit, således används IE sparsamt eftersom jag varken är intresserad av grafisk onani i form av Flash eller ickefungerande webbsidor, men ibland är jag ju tyvärr tvungen :).
Är du chef, eller vad? :)
Är du chef, eller vad?
Är man chef om man inte gillar skitnödiga grafikorgier eller? Nej, jag är systemutvecklare, vi gillar funktion framför utseende :e.
Systemutvecklare o andra sidan har ju en tendens att göra helt oanvändarvänliga system, med massor av funktionalitet. Men med ett kluddigt, oanvändarvänligt gränssnitt.
KoTTeN skrev:
IE, tyvärr, om Appel haddde en egen så skulle jag använda den :)
Även om den fungerade dåligt?