webForumDet fria alternativet

vilken webbläsare?

37 svar · 919 visningar · startad av caze

cazeMedlem sedan sep. 20014 686 inlägg

Undrar vilka webbläsare ni använder?
Själv använder jag IE och Mozilla. :)

SPiNMedlem sedan mars 20005 832 inlägg

Mozilla, om jag inte måste kolla på sidor som inte funkar i Mozilla - då slår jag över till IE.

@ndersMedlem sedan juni 200026 914 inlägg

Jag använder primärt IE, och för test använder jag Mozilla, Opera och Netscape 4. Men det är bara för att jag måste. ;)

Mvh,

leancuisineMedlem sedan jan. 2002164 inlägg

Jag har precis laddat ner Mozilla för ett par timmar sedan. God som guld så här långt!

Netscape 6 var aldrig riktigt någon höjdare tyvärr... IE på OSX är dock ganska läcker måste jag motvilligt erkänna... ;) Men det är skönt med en neutral browser istället för MS IE.

DuvaMedlem sedan maj 2002858 inlägg

Använder IE. Började använda det sedan har jag provat Mozilla o Netscape men jag var van vid IE så jag fortsatte med den.

KoTTeNMedlem sedan sep. 20011 540 inlägg

IE, tyvärr, om Appel haddde en egen så skulle jag använda den :)

FamineMedlem sedan jan. 200255 inlägg

100% mozilla

Del PeroMedlem sedan feb. 20001 797 inlägg

IE, men jag har Opera, NS6+7 och Mozilla installerade för att kunna testa med...

erreMedlem sedan maj 2000718 inlägg

Självklart har man De Tre installerade (IE, Mozzie och Opera)! Trots att det är Internet Explorer som används för "vanlig" surfning finns alla tre representerade som genvägar i aktivitetsfältet till vänster på skärmen. :)
Netscape? AOL har en förmåga att förstöra saker (se bara på ICQ).

mappoMedlem sedan apr. 2001487 inlägg

Opera 6.01
IE 5.5 för bankärenden

KlösMedlem sedan dec. 19991 633 inlägg

Som SPiN

doggelitoMedlem sedan juni 20003 100 inlägg

Som de flesta använder även jag IE, men testar sidor på mozze,
nettan och oppe också.

Kan nämnas att man bör testa sidor på Mac om man har möjlighet,
det kan skilja sig en del i utseendet mot Pc. :)

Web-TorMedlem sedan nov. 200011 794 inlägg

Jag använder dagligen:
- Opera 5
- MSIE 5

Har även dessa installerade:
- Netscape 2, 3, 4, 6
- Opera 3
- Mozilla 0.9
- Mosaic
- Lynx
- Symbian

higaMedlem sedan aug. 2000356 inlägg

Jag använder Mozilla pga dessa orsaker:
*Sidebaren är mycket användbar, Google som är 10 ggr bättre än MSN Search finns som standard.
*Finns många trevliga addons till sidebaren, t ex CNN, anteckningsblock och kalkylator.
*Att annat trevligt addon till toolbaren ger mig möjlighet att slå av och på JavaScript, proxies, cookies mm "on the fly"
*Irriterande javascriptfunktioner som nya fönster när en sida laddas kan slå av utan att man måste surfa i porrläge(dvs stänga av javascript)
*Överlägset stöd för CSS2, t o m vassare än Opera 6 på selectors
*Stöd för semi-transparenta PNG
*Integrerade funktioner för webbutvecklare som t ex DOM Inspector och JavaScript console.

Fast Opera eller IE(välpatchad naturligtvis) är att föredra på långsammare burkar (<233 Mhz)
Netscape 4 kan man glömma, har den installerad bara för att kolla att mina sidor har korrekt layout och är utan glitches.

Jag använde förut MSIE, men numera känns den hopplöst föråldrad jämfört med Mozilla.

VideMedlem sedan dec. 19996 094 inlägg

Jag använder Mozilla 1.0
Men som webbutvecklare har jag självklart IE6, NS4 & 6 och Opera installerat.
Tyvärr måste jag sitta och anpassa för IE:s olika versioner eftersom de flesta av våra kunder använder dessa, och det är ett jäkla strul att få det att fungera för IE6, 5 och 4 på samma gång... ;)

TengbladMedlem sedan dec. 19996 590 inlägg

Använder IE6

pettssonMedlem sedan jan. 2002777 inlägg

*Sidebaren är mycket användbar, Google som är 10 ggr bättre än MSN Search finns som standard.

Det går att lägga in vilken sida som helst i IEs söksidebar, men då får man mekka i registret, vilket kanske inte känns vettigt om det finns inbyggt i en annan browser.. Men jag använder iaf IE :bire :e

diskorenMedlem sedan apr. 2002114 inlägg

Håller med higa och vill lägga till att Mozilla dessutom är open-source. Det gillas. Sen är Mozilla (Modern) snyggare än IE och Opera också.

Skulle en sida inte fungera i Mozilla öppnar jag inte en annan webbläsare för att besöka den. Det är inte upp till mig att anpassa mig. Det är sidan som ska följa standard.

För att då besvara frågan i första inlägget:

Jag använder Mozilla och Lynx, nån gång i Linux.

pillanMedlem sedan juli 20029 inlägg

Jag kör med IE..och det är jag nöjd med :)

VikingMedlem sedan maj 2000977 inlägg

IE 6.0 för tillfället (jag är på fel dator, denna får jag inte röra så mycket, hehe ;)), men jag föredrar Mozilla som jag använder för det mesta :)

134 ms totalt · 3 externa anrop · cache AV · v20260731051352-full.56cc9887
0 ms — hämta statistik (cache)
0 ms — hämta forumlista (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)