webForumDet fria alternativet

Excel - List problem

2 svar · 323 visningar · startad av radde

raddeMedlem sedan mars 20082 inlägg

En funktion som jag inte kommer ihåg, beskriver problemet så lättfattat som möjligt:

Har ett kalkylblad med ex hela ICAs art system, ex:

Art:                              Produkt:                                         Pris:
3456                              Ost                                              24,90 
4563                              Bröd                                             14,80
5667                              Mjölk                                            11,80
4355                              Skinka                                           28,70
5467                              Gurka                                            10,10

Och när jag nu ska gå och handla så vill jag i min lista(kalkylblad) kunna ang endast
"ost" och hela den raden med art nr, och pris skall fyllas på automatiskt, vill även kunna fylla i artnr: och även det ska få raden att fyllas.

Art:                              Produkt:                                         Pris:
3456                              Ost                                              24,90 
5467                              Gurka                                            10,10

Hoppas att jag förklara tydligt:)

TosseMedlem sedan aug. 2004126 inlägg

Du kan använda VLOOKUP eller LETARAD på svenska. Jag har beskrivit hur den används i massor med andra trådar, t.ex. den precis under din

raddeMedlem sedan mars 20082 inlägg

Tackar så mycket :), verkar fungera bra, sålänge jag håller mig till en lista, men jag ska nog hitta lösningen snart.

Mvh Radde

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.2b84b982
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)