webForumDet fria alternativet

Outlook express problem

27 svar · 747 visningar · startad av kaxigt · sida 2 av 2

kaxigtMedlem sedan okt. 2004636 inlägg

legis skrev:

Nej, inte nytt konto. Välj File\Identities sen kan du skapa en ny identitet.

Eller kolla följande:
http://support.microsoft.com/?id=209169

DU är en ängel!!!!!

Jag ska genast testa. Men då följer väl inte mailen jag redan har med - eller ?

DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg

kaxigt skrev:

jag läste i ena länken att det är strukturen på filerna som har rubbats. När jag skulle öppna outlook idag så stod det i ett meddelande att det inte hade stängts korrekt. Jag stängde det som vanligt men förmodligen har inte datorn stängt ned det som det ska, därav dagens problem. Jag får nog göra en större felsökning på själva hårddisken innan jag börjar i OE.

Aha... det låter högst troligt ja. Scandisk lär väl inte kunna fixa ditt problem, men det skadar absolut inte att köra Scandisk ändå, kanske det t om ordnar sig med lite tur, fast risken är väl minimal.

kaxigt skrev:

ps. bara en sista fråga - om jag installerar thunderbird och hämtar mailen dit - tror ni att det kommer att fungera då? Jag kör ju redan på FF men har outlook ändå (varför vet jag eg inte)

Thunderbird borde kunna importera Outlook-mail. Annars finns det nog nåt tredjepartsprogram som kan ordna det.

legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg

kaxigt skrev:

Är bara de gamla dbx-filerna kvar kan dessa importeras.

legis skrev:

kaxigt skrev:

Är bara de gamla dbx-filerna kvar kan dessa importeras.

hur gör jag det då?

Nu har det skitigt sig totalt x(

Jag kan varken dra och flytta filerna för jag ska "ha för lite diskutrymme". Måste vara på outlook då eftersom det finns stora mängder gig kvar på själva hd. Sen kan jag inte "ta bort" filerna - inget händer. GAH!!!!

Vad fanken ska jag göra????

red/Nu har jag bytt identitet, Hur importerar jag de gamla filerna jag måste ha?

Vad händer när du väljer importera, och väljer att importera från din andra identitet?

Annar kan du välja att importera från OE store och då pekar du på den adress du skrivit ovan i denna tråd.

Försöker du flytta filerna manuellt direkt från mappen? Har du stängt OE när du försöker? Annars är filerna mest troligt låsta.

legis skrev:

Vad händer när du väljer importera, och väljer att importera från din andra identitet?

Annar kan du välja att importera från OE store och då pekar du på den adress du skrivit ovan i denna tråd.

Försöker du flytta filerna manuellt direkt från mappen? Har du stängt OE när du försöker? Annars är filerna mest troligt låsta.

Hej!

Nej - jag jobbade online. Jag försökte att bara dra över dom till papperskorgen (dom jag inte ville ha alltså). Att omportera har jag inne vågat mig på då jag inte vet hur jag ska göra.

Så - hur gör jag det på bästa sätt?
Tack för att du svarar :)

red/ Kan jag gå in via utforskaren och öppna respektive mapp - kopiera dbx-filerna från den gamla mappen och klistra in dem på samma plats i den nya? Funkar det?

TACK alla som har försökt att hjälpa mig. Jag LYCKADES att fixa det. Tusen rosor.... :e

Finemang! :)

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)