Synka telefonbok mot bilen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • metalboy
    Medlem
    • 2005-01-14
    • 870

Synka telefonbok mot bilen

Jag försöker synka min telefons telefonbok mot bilen via bluetooth. Själva bluetooth-kopplingen fungerar fint och det går utmärkt att ringa och ta emot samtal, men telefonboken i bilen förblir tom. Telefonen i fråga är en Samsung Galaxy SIII med Android 4.1.2 (Jelly Bean).

Jag har googlat lite och sett att det ska komma upp frågor i telefonen när man parkopplar där man bland annat ska kunna ge tillgång till telefonboken, men jag får inte upp några såna frågor alls. Jag har testat att initiera parkopplingen både från telefonen och från bilen, med samma resultat. Såg också någon som tipsade om appen "Bluetooth File Transfer", men jag fick inte den att föra över telefonboken heller.

Jag vill inte behöva byta min telefon mot en från fruktleverantören för att få det här att fungera.

Någon som har något tips?
    "Det finns tre sorters lögn; vanlig lögn, förbannand lögn och statistik" - Mark Twain
  • Danne V
    Medlem
    • 2006-08-02
    • 7685

Det finns ju olika filformat för kalendrar. De jag kommer ihåg nu på rak arm är .csv .dba och .ics. Det finns säkert fler.

Du måste alltså kolla kompatibiliteten och sen leta reda på en konverterare.
    Med vänlig hälsning från
    Danne
    ------
    Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
    Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
    Våga Vägra
    FaceBook

Comment

• pebi
      Medlem
      • 2005-01-07
      • 328

Det finns väl möjlighet till minst två sorters telefonbok i bilen.
      Dels telefonens som bara är display av vad som finns i telefonen, och om bilen frågar efter det vid parkoppling så måste du klicka OK på telefonen.
      (det kan ju vara så att din bil faktiskt inte frågar om det)
      Sedan har de flesta bilar en egen telefonbok, som ju då syns oavsett vilken telefon som kopplar upp sig.
      I mitt franska lyxåk heter det typ veichle phonebook och device phonebook.

Så min spontana gissning är att din bil aldrig frågar efter kontaker och det du ser är bilens egen bok.

/pebi

Comment

• metalboy
        Medlem
        • 2005-01-14
        • 870

Så är det nog. Lyckades hitta ett menyval som möjliggjorde att skicka VCF-fil via Bluetooth i alla fall, så jag har lyckats göra en överföring.
        "Det finns tre sorters lögn; vanlig lögn, förbannand lögn och statistik" - Mark Twain

Comment

Working...