Ny TV mellan 42-50" till Gaming?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lofberg
    Medlem
    • 2002-11-23
    • 1277

Ny TV mellan 42-50" till Gaming?

Tjena webforum, det var ett tag sen sist!

Hursomhaver, jag är lite intresserad av en ny TV så här till spelhösten och det börjar kanske bli dags att byta ut min 25 år gamla Philips. Eftersom jag nördat PC mestadels de senaste åren har jag levt lite under en sten vad gäller hur tekniken ser ut kring TV-skärmar. Jag är ute efter en ny TV mellan 42-50 tum som lämpar sig till att spela på och även se film. Ingen koll alls på den tekniska biten så hjälp mig gärna Har väl tänkt mig en budget mellan 5-10000, ungefär.

Tack på förhand, er Lof.
    Korvsk krokfjälst
  • noshornin
    Medlem
    • 2008-08-23
    • 662

En plasma i den storleken kan du köpa skitbilligt nu. Under 5k utan bekymmer.

En lcd ligger väll någonstans mitt i priset du är efter.

En LED ligger nog i den övre delen eller lite över 10k skulle jag tro.

Kan inget om teknikerna men ser ingen skillnad i kvalité på vår plasma tv jämfört med kompisens LED. Jag har dock mest kollat på dvd-filmer, tv och spelat lite ps3 dock. Om man kollar på någon blueray film kanske man ser skillnad vad vet jag.

Det som annars skiljer är ju storleken. En plasma är betydligt större, vår har typ en "ram" på 5cm runt hela och är säkert 10cm tjock. En LED har ingen sådan ram runt skärmen alls knappt och är typ någon cm tjock bara, knappt det.

Någon sa att plasma tvn blir varm, inget jag märkt av speciellt mycket på vår dock.

Comment

• Poteta
      Medlem
      • 2005-05-13
      • 3014

Tyngden kan väl väga (!) in lite också. En 46" LED väger typ ingenting men en 46" plasma är snortung. Värt att tänka på om du ska skruva upp TV:n på väggen om materialet inte är det bästa.
      Mitt företag

Comment

• Lofberg
        Medlem
        • 2002-11-23
        • 1277

Okej. Jag har läst mycket positivt om t.ex. Panasonics plasmaserie Viera. Hur är det med Hz och ghosting mellan de olika paneltyperna? Vill ju ha bra flyt, full HD och sjyssta färger. Är det någon skillnad där mellan säg LED och plasma?
        Korvsk krokfjälst

Comment

• Lofberg
          Medlem
          • 2002-11-23
          • 1277

Har nog bestämt mig för att sikta på någon av Panasonics Viera-modeller. Men nu är frågan vilken av de tre olika serierna (ST, GT och VT) som egentligen är mest prisvärda. Någon med erfarenhet?
          Korvsk krokfjälst

Comment

• freddystellan
            Medlem
            • 2012-10-16
            • 1

mäta sociala medier osv

Hej vi håller på att utveckla ett mätverktyg gällande sociala medier. Tanken är att allt som sker på bloggar, yotube, forum, instagram digitala nyhetsflöden osv. skall samlas upp i ett Admin. Vi tolkar och "tvättar" bort den information som ej är relevant och paketerar sedan detta i rapport till våra kunder. Vi kallar hela upplägget för Retell analytics. Nu behöver jag få kontakt med personer som älskar att utveckla tekniken bakom denna typen av produkter/upplägg. Vet någon vilket forum jag ska hänga i?

Comment

Working...