Mediaspelare finns det något vettigt?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mr T
    Medlem
    • 2007-05-30
    • 1147

Gilla boxee men gillar inte att den inte har stöd.
    Är detta med att folk börjar hacka den något konkret, eller bara ett antagande (med tanke på andra modeller)?
    Saknar bra app till netflix, voddler, svtplay o frågan är om unu ingen suport finns hur blir det då med framtida appar?
    ---------------
    http://fun.axplock.com
    Ett gott skratt förlänger livet

Comment

• Mr T
      Medlem
      • 2007-05-30
      • 1147

Boxeepluss verkar ju underbart!
      Stort tack för tippset.
      ---------------
      http://fun.axplock.com
      Ett gott skratt förlänger livet

Comment

• Poteta
        Medlem
        • 2005-05-13
        • 3014

Ursäkta för off-topic men jag måste tipsa om Plex som jag använder istället för XBMC nu.
        Man installerar ett litet program i nasen (eller en dator) där filmer och musik finns och kan sedan streama direkt till telefonen eller mediaspelaren vid TV:n. Jag har inte använt Spotify sedan jag har tillgång till mina 20 GB låtar från nasen direkt i telefonen.
        Min mediaspelare klarade inte av att visa filmer i 1080p via XBMC eller VLC utan hack men via Plex så flyter det på perfekt. Rekommenderas!

/edit
        Jag fick tips om att ta hem Plex egen klient till datorn och skippa webbinterfacet som verkar vara det enda som finns på deras hemsida nu. Jag minns inte exakt var jag tankade hem den men det borde gå att googla fram.
        Mitt företag

Comment

• :stefan:
          Moderator
          • 2000-04-28
          • 8032

Anledningen till att det blev en Boxee för min del är att min server står i hallen och bullrar, där också mycket filmer och tv-serier finns, förutom backup på laptopen osv. Flytta den till tv-bänken var uteslutet och köpa/bygga htpc (dvs ännu en dator) kändes lite overkill. Likaså att installera Plex/XBMC och sedan tatta ljud/bild över hela lägenheten då server/tv står i princip så långt från varanda som det går.

Enter: Boxee. Sen var jag såld.
          My motor is stalled but my wheels are still spinning.

Comment

• muskot
            Medlem
            • 2002-01-13
            • 7705

XBMC finns numera till Android, kan ju vara ett intressant alternativ att använda en tablet eller telefon som mediaspelare kopplad till tv.
            Break a rule!

Comment

• jofawe
              Medlem
              • 2006-03-29
              • 1329

Ni som kör egen server .. vad har ni då?
              Jag har både en PS3:a och en HTPC som jag kör diverse tjänster på nu, men jag har ändå Universal Media Server på min laptop som streamar allt till dem. Jag skulle vilja komma förbi det där och styra allt över en server istället.. Så tips på det, nu när vi ändå håller tråden öppen!
              Patric

www.bejbi.se
              | blog.bejbi.se | www.patricfranksson.se | hilfemag.com

Comment

• :stefan:
                Moderator
                • 2000-04-28
                • 8032

Jag har min gamla stationära som när den blev för högljudd och långsam som primär dator fick flytta upp på hatthyllan (!) som server.
                Rullar Windows Home Server gamla versionen, duger utmärkt för mig som kan noll om serveroperativ, Linux och sånt. Backupar laptopen, agerar filserver för Boxee och har uTorrent som service och alltså tar hand om torrents utan att jag behöver ha laptopen igång.
                My motor is stalled but my wheels are still spinning.

Comment

• stoffe-2k
                  Medlem
                  • 2000-04-16
                  • 7795

på server rullar, ubuntu, med samba och Transmission (torrent med webgui)

\ˈin-fə-dəl, -fə-ˌdel\

Comment

• muskot
                    Medlem
                    • 2002-01-13
                    • 7705

Har en NAS från Synology som kör Samba och Netatalk. Har aldrig varit något fan av transcoding-lösningar, vilket jag inte behöver bekymra mig om då alla mina klienter kör XBMC.
                    Break a rule!

Comment

Working...