Hög inlärningströskel mot lätthanterligt!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sgtpepper
    Medlem
    • 2000-04-30
    • 5524

[citat]Schassens och gunnars bild av opensource som frälsaren i nöden [/citat]
    Nja, jag ser nog inte OpenSource som en räddare i nöden, snarare som ett trevligt alternativ till kommersiella produkter, vare sig de är från Microsoft, IBM eller Oracle. Man kan ju dock inte bunta ihop Unix med OpenSource så där rakt av, en stor del av Unixvärlden är kommersiell.

Vilket OP-system man väljer är väl upp till var och en, själv skulle jag ha väldigt svårt att köra ett annat desktop-system än Windows eftersom jag trivs utmärkt i miljön och på samma sätt skulle jag ha väldigt svårt att drifta serverapplikationer på något annat än Unixburkar eftersom det är stabilast enligt min mening.

Återigen, det är inte bara fanatiska Unixförespråkare som är just "fanatiska", att säga att Unix borde ha gått i graven för länge sen är precis lika fanatiskt och insiktslöst.

------------------
    det finns ingen.info tillgänglig.

"inside every human being there's an american trying to get out".

Comment

• simsalabim
      Medlem
      • 2001-10-27
      • 126

[Redigerat av simsalabim den 25 nov 2001]
      Store Ande, ge mig sinnesro
      att acceptera det jag
      inte kan förändra.
      Mod att förändra det jag kan
      och förstånd att se skillnaden.

Comment

• simsalabim
        Medlem
        • 2001-10-27
        • 126

*hm*

[citat]Tycker mig ha ganska stor erfarenhet av både Linux och Windows. Tycker att det är en FÅNIG debatt! Har sagt det förr och säger det igen:
        Rätt verktyg till rätt sak! [/citat]

Har du läst hela tråden? Det där var ju det jag jag sa från början, att man använder väl det man behöver oavsett om det är *nix eller NT?

reefer>> Är allt svart och vitt i din värld också?
        att acceptera det jag
        inte kan förändra.

Comment

• Jon
          Medlem
          • 2001-07-15
          • 1126

ja jag har läst hela tråden. Så du kan anse det inlägget riktat till de som debatterade saken och som ett stöd till dig. Frågor på det?

------------------
          The computer is mightier than the pen, the sword, and usually, the programmer.
          The computer is mightier than the pen, the sword, and usually, the programmer.

Comment

• simsalabim
            Medlem
            • 2001-10-27
            • 126

Jon>> Nä det är glasklart!!
            att acceptera det jag
            inte kan förändra.

Comment

• GunnarD
              Medlem
              • 2001-06-03
              • 4250

[citat]Schassens och gunnars bild av opensource som frälsaren i nöden med RMS som dess jesusapostel krackelerar, därav bristen på argument.
              [/citat]

Var i mina inlägg har jag nämnt opensource? Det jag har skrivit är att det finns vettiga alternativ till MS där Linux är ett av alternativen.

Jag har också kommit med motargument till varje negativt påstående från Reefer (och andra) som han inte svarat på utan kommit med andra påståenden.

Angående världens frälsare så är ju det MS enligt Reefer, iallafall om man läser en annan tråd här på WF

------------------
              If you can't convince them, confuse them.

[Redigerat av GunnarD den 25 nov 2001]
              So long and thanks for the fish.

Tyvärr så har jag nu en person på min ignoreringslista. Personen ifråga höjer inte trivselfaktorn här, snarar tvärtom varför jag nu tackar för mig!

Comment

Working...