...mer gamla saker
Dagens Bild Juli 2010
Collapse
X
-
-
Tre bilder från dagens tripp till Mariefred
Tänk om man räknade dyktid i hur långt bubblorna man blåst under ett dyk färdats till ytan... Undrar hur långt jag har dykt då?
Min blogg | Mina Flickr bilder | Jag på fejjan | CanonforumComment
-
Humleklappande är ett grovt underskattat nöje. Humlorna ser ut att trivas med att man försiktigt stryker dem över deras ludna ryggar.Attached FilesDen får alltid rätt till slut som tänker rätt från börjanComment
-
-
Tagen ikväll, men jag får länka upp bilden istället för att lägga upp den.
http://festivalphoto.net/index.php?p...oncertID=15941Comment
-
Ångbåten Ejdern med utflykt till Birka
Idag var jag på utflykt till sveriges första stad Birka på Björkö, vi åkte med ångfartyget Ejdern från Södertälje. Det är för övrigt världens äldsta koleldade propellerdrivna ångfartyg med originalmaskin. Väldigt ballt, hyffsat billig och trevlig utflykt.
På sista bilden där kan man se marken där Birka en gång låg. Försvarsvallarna i förgrunden och ängarna där byn låg i bakgrunden. Här var det mycket handel och hantverk en gång i tiden, år 700-900 (efter det tog Sigtuna över).Comment
-
Japp, kul att någon annan mer än jag själv gillar det. Visst är det mysigt att klappa humlor med fingertoppen! Då är det verkligen sommar.
Väldigt upptagna bin går också att klappa, men man får vara försiktig, dock är det ett definitivt underskattat nöje.Comment
-
I awake to see that no one is free,
We're all fugitives,
Look at the way we live.
Down here, I cannot sleep from fear no.Comment
-
Comment
-
Comment
-
I awake to see that no one is free,
We're all fugitives,