Stativ till min digitalkamera!?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • medialabs
    Medlem
    • 2002-03-10
    • 2704

Stativ till min digitalkamera!?

Hej!

Jag köpte för ett tag sedan en vanlig digitalkamera och kom på att jag skulle behöva något form av stativ till denna. Den är försedd med "hål" i botten dit man skan skruva fast ett stativ. Hålet ser ut att vara av standard-format, för jag har sett exakt samma hål på våra Canon-kameror.

Min digitalkamera finns här:
    At Fujifilm we create innovative products and deliver effective solutions in a wide variety of fields to serve society, contribute to the quality of life, and enhance environmental sustainability.

Men vad hittar jag ett billigt stativ?
  • Nicrosoft
    Medlem
    • 1999-12-24
    • 3824

Skall du ha ett bordsstativ eller ett "vanligt" stativ? Skall det bara fungera till kompaktkameran eller till din canonkamera oxå?

Ett litet stativ som man kan använda som bordsstativ och sätta fast lite överallt är gorillapod.

http://www.netonnet.se/item.asp?iid=...ectionRow2Left
    // Nicro

En dator gör att du kan slösa bort tiden på ett effektivt sätt.

www.nicrobild.se www.nicro.se

Comment

• Poteta
      Medlem
      • 2005-05-13
      • 3014

Jag kan också rekommendera gorillapod, ett utmärkt stativ som går att sätta fast på det mesta.
      Mitt företag

Comment

• medialabs
        Medlem
        • 2002-03-10
        • 2704

Originally posted by Nicrosoft
        Skall du ha ett bordsstativ eller ett "vanligt" stativ? Skall det bara fungera till kompaktkameran eller till din canonkamera oxå?

Ett litet stativ som man kan använda som bordsstativ och sätta fast lite överallt är gorillapod.

http://www.netonnet.se/item.asp?iid=...ectionRow2Left

Canon-kameran är också av typen "Kompaktkamera". Jag är helt novis på detta område med stativ, men det vore riktigt schysst att hitta ett prisvärt "Vanligt stativ" så att man kan stå bakom kameran och ta bilder. Men även ett vanligt bordsstativ är av intresse för dem tillfällena jag ska ta bilder av små objekt.

Comment

• johaseo
          Medlem
          • 2009-05-18
          • 250

Clas Ohlsson ....var annars ....
          /Johan Kontorshotell Hyra vattenskoter Skyltar

Comment

• tydal
            Medlem
            • 2003-06-19
            • 3788

Jag har haft ett sånt här stativ i cirka tre år nu. Är väldigt nöjd med det. Det tar inte så mycket plats, väger inte så mycket, och det klarar dessutom min systemkamera, så en kompaktkamera är inga problem. Det följer med en liten metallplatta som du skruvar fast på undersidan av kameran. Därefter är det enkelt att snäppa på kameran på stativet eller ta loss den utan att behöva skruva.

Comment

• medialabs
              Medlem
              • 2002-03-10
              • 2704

Var nere på Clas Ohlson och inhandlade Kamerastativ Cullman 53100 - nedsatt från 698 kr till 398 kr. Har testat stativet en stund och är SUPERNÖJD!

Comment

Working...