Dagens Bild Januari 2006

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • silfver
    Medlem
    • 2003-04-03
    • 9709

Hus

Var ute och plåtade lite tidigare i dag. Det är ju nästan 15 grader kallt ute.
    Attached Files
    Silfver Creations

Comment

• mayday
      Medlem
      • 2000-08-18
      • 3212

Originally posted by Dryden
      Hade fotosession hemma i lägenheten, med syrran som modell. Har ju inte tillgång till mer än vanliga lampor så resultatet blev väl sådär. Har inte lagt ner allt för mycket tid i Photoshop heller men va fan, håll till godo i vilket fall.
      Ingen fara Sätt henne på tåget hit så kan ja fixa lamper

ä skojja bara ... Fint resultat med tanke på utröstning
      Halva förtjänste är iote inte din utan dina föräldrars gener
      " The problem with America is stupidity. I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?"

Comment

• Winterlord
        Medlem
        • 2005-04-07
        • 589

Originally posted by gerhard
        Jag visar en vinterbild till från Wira Bruk.
        Nice, riktigt nice!
        Vianor Trollhättan

Comment

• Fia
          Medlem
          • 2004-04-17
          • 2083

Vinterbild från Ulva kvarn.
          Attached Files

Comment

• Danny
            Medlem
            • 2004-07-04
            • 8477

Dåså, idag var det ju en låååång fotopromenad, fyllde minneskortet med massa skoj. Här är t ex en grotta jag gick förbi, kände mig lite som polarforskare där bland all is
            Attached Files
            dannesholk.se

Comment

• silfver
              Medlem
              • 2003-04-03
              • 9709

Haha, Danny. Du är för härlig. Är det självutlösarn eller? Du ser ut lite som Göran Kropp där. Inte Mount Everest kanske, men Tabergs topp?
              Silfver Creations

Comment

• Danny
                Medlem
                • 2004-07-04
                • 8477

Originally posted by silfver
                Haha, Danny. Du är för härlig. Är det självutlösarn eller? Du ser ut lite som Göran Kropp där. Inte Mount Everest kanske, men Tabergs topp?
                Japp, satte kameran på en snödriva på 10 sek, blev lite dumt bara, för den ska ju fokusera när man trycker på knappen, och om jag då kommer och ställer mig för där, t ex en halvmeter framför isen som den fokuserade på, då blir det en fel! Så jag höll kameran en halvmeter längre bak och tryckte, ställde den sedan på snödrivan och gick dit. Men så kom jag på efteråt att jag skulle ju fokuserat en halvmeter längre fram istället för bak, så nu blev det ju en hel meter fel! Gör nog en viss skillnad på 4 meter eller så. Jaja. Bara nåt jag tänkte på, frustrerande. Men nu har jag fått det sagt!!

Jo... Göran Kropp är min bror! ...kände mig verkligen så där ett tag, du skulle se vad is det fastnade i skägget, det är en istapp där på 3 cm under näsan nästan, syns om man tittar riiiktigt noga kanske! ...men jag tror inte Göran Kropp är ute på expedition i workerjeans och jobbarskor

Hade också problem med vitbalansen, många bilder blev på tok för varma, hur ställer ni vitpunkten dessa vinterdagar?
                dannesholk.se

Comment

• Lasse H
                  Medlem
                  • 2005-08-10
                  • 1424

Originally posted by Danny
                  Japp, satte kameran på en snödriva på 10 sek, blev lite dumt bara, för den ska ju fokusera när man trycker på knappen, och om jag då kommer och ställer mig för där, t ex en halvmeter framför isen som den fokuserade på, då blir det en fel! Så jag höll kameran en halvmeter längre bak och tryckte, ställde den sedan på snödrivan och gick dit. Men så kom jag på efteråt att jag skulle ju fokuserat en halvmeter längre fram istället för bak, så nu blev det ju en hel meter fel! Gör nog en viss skillnad på 4 meter eller så. Jaja. Bara nåt jag tänkte på, frustrerande. Men nu har jag fått det sagt!!
                  HAHAHa...
                  www.honkanen.se

Comment

• blåjeans
                    Medlem
                    • 2005-09-29
                    • 585

Lyckoskott

Weeee!!

(Danny och gänget, tyvärr finns ju inte Göran Kropp längre... R.I.P)
                    Attached Files
                    Varför får jag inte på mig dina blåjeans?

www.taiyo.se

Comment

• silfver
                      Medlem
                      • 2003-04-03
                      • 9709

Vätterstranden

Haha, snyggt blåjeans!

Vart ute i går och plåtade lite snabbt på Vätterstranden. Det är inte skönt att hålla i kameran i -15.
                      Attached Files
                      Silfver Creations

Comment

• Dryden
                        Medlem
                        • 2002-08-03
                        • 12245

Det är inte skönt att hålla i kameran i -15.
                        Jag har inte testat men fingervantar utan själva fingertopparna, vad tror du/ni om det?
                        resebloggen # twitter # instagram

Comment

• Jerpa
                          Medlem
                          • 2003-02-03
                          • 1749

Det finns även tumvantar där du i handflatan har en utgång för alla fingrar.
                          Då kan du välja att ha alla fingrar ute eller alla inne. Brukar vara varmare med alla fingar i en påse än alla för sig, dock lite klumpigare.
                          Följ mig på geocaching

Comment

• yohpops
                            Medlem
                            • 2001-02-05
                            • 1102

Det är farligt att vara i skogen.
                            Attached Files
                            .: :.

Comment

• silfver
                              Medlem
                              • 2003-04-03
                              • 9709

Originally posted by Dryden
                              Jag har inte testat men fingervantar utan själva fingertopparna, vad tror du/ni om det?
                              Jag tror fortfarande det blir för kallt. I alla fall för mig, jag är lite känslig. Men i går så lånade jag min mors skinnvantar. Väldigt tunna och tajta. Det var som att ta på sig ett extra lager skinn. Väldigt smidigt att manövrera kameran med såna. Så ett par tunna skinnvantar är nog det ultimata! Kanske med nån lättare fodring då jag fortfarande tyckte det blev lite för kallt.
                              Silfver Creations

Comment

• blåjeans
                                Medlem
                                • 2005-09-29
                                • 585

Jag brukar faktiskt köra med vanliga tumvantar, det funkar utmärkt!! Eller det beror ju på men om de inte är för stora och tjocka... fleece inuti blir varmt och skönt. Fast ibland får man ju ta av sig men i det stora hela funkar det finfint!

Vart ute i går och plåtade lite snabbt på Vätterstranden
                                Jag var också där, härligt eller hur!!

/edit: Jag glömde förresten att säga att jag har testat det där ibland med avklippta fingertoppar. Det funkar ju när det är lite "varmare" ute, typ höst eller vår, men annars blir det rätt kallt det också...
                                Varför får jag inte på mig dina blåjeans?

www.taiyo.se

Comment

Working...