Hur tar jag loss en bild ur en PDF-fil
Hur tar jag loss en bild från PDF format
Collapse
X
-
Tags: None
-
Comment
-
Då kan man göra det i flera steg och pussla ihop bilden, vet ej om det finns något smidigare sätt, det kanske beror på hur pdf-filen är sparad.Tjock och pratglad ironiker ifrån Falkenberg
söker trevligt sällskap för matresa till USA!Comment
-
Lyckades efter et par försök-
Lösningen i mitt fall var att jag bara importerade PDF i mitt progg (Indesign), och vips var der på plats. Mycket förminskad i detta fall.
Tack i alla fall.Comment
-
Eller från Acrobat spara som bild. En enklare variant på det är att dra sidan till skrivbordet som förste postaren skrev.Comment
-
Öppna PDF'en i Acrobat (ej reader). I inställningarna, under TouchUp välj bildredigerare (Photoshop ex). Använd sedan objektredigeringsverktyget, högerklicka på bilden och välj redigera. På detta vis får du exakt rätt upplösning på bilden i orginalformat. Detta får du inte om du öppnar PDF'en direkt i Photoshop. Exakta menyval kan skilja beroende på Acrobat-version och språk, men i grova drag./ Jojoxx
"Always remember that you're unique and special, just like everyone else..."Comment
-
Betrakta inlägg #6
"Lyckades efter et par försök-".
Blir bra om du markerar det inlägget som lösning. Undrar du i så fall varför ditt antal lösningar inte ökar med 1 så beskrivs det i denna tråd.
Red: Jag såg nu att du även skrev "Mycket förminskad". Då gör det nog inte så mycket att folk svarat efter du hittat en lösning ifall bilden även blir i rätt storlek. Lös eventuellt tråden med det inlägg som passar bäst som svar.Last edited by b242569; 2010-09-18, 19:20.Comment
Oderland
Collapse
r.
Comment