Fräscht?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • silfver
    Medlem
    • 2003-04-03
    • 9709

Fräscht?

Sitter och pillar med lite grafik och tar gärna emot lite konstruktiv kritik. Tanken är att det ska vara fräscht, vad tycker du?
    Attached Files
    Silfver Creations
  • Okkido
    Medlem
    • 2000-05-12
    • 4460

Min första reaktion är: Platt, stila, tråkiga färger. Inget sticker ut. Inget ögat kan fokusera på.

Vill du verkligen dölja typografin så som du gör nu? Det tar väldigt lång tid innan man släpper ögonen från bilderna.

Comment

• silfver
      Medlem
      • 2003-04-03
      • 9709

Originally posted by Okkido
      Min första reaktion är: Platt, stila, tråkiga färger. Inget sticker ut. Inget ögat kan fokusera på.

Vill du verkligen dölja typografin så som du gör nu? Det tar väldigt lång tid innan man släpper ögonen från bilderna.
      Tack. Det är precis sånt jag vill höra.

Dölja och dölja, jag kände inte att typon var det jag ville visa utan det är först och främst bilderna.

Några tips på hur man kan få sidan lite mindre platt?
      Silfver Creations

Comment

• silfver
        Medlem
        • 2003-04-03
        • 9709

I mitt första utkast hade jag lite mer livliga bilder, men jag tyckte det såg lite taffligt ut. Eller vad säger ni?
        Attached Files
        Silfver Creations

Comment

• oskars
          Medlem
          • 2005-11-11
          • 1263

Den senaste bilden är mkt bättre!! Bra färger!

Men är inte Silfvercreations lite väl stort? Och vad är grejen med det upphöjda C'et? =)

"SC" ser ganska tråkigt ut tyvärr... Ta bort den gråa skuggan tycker jag. Tycker även att "SC" ska ha samma färg som kanterna runt bilderna..

Testa att göra Silfvercreations lika långt som det är till det mittersta vita strecket (som delar blomman och nyckelpigan).. Och kanske köra lika stor marignal från det strecket som du har från Silfvercreations och vänstra kanten.

Mycket tyckande här nu Hoppas du inte tar det på fel sätt!
          OTCH DSGN - OTCK SKTBDS

The only pop you'll here from us, is pop from our Glocks!

Comment

• silfver
            Medlem
            • 2003-04-03
            • 9709

Originally posted by oskars
            Den senaste bilden är mkt bättre!! Bra färger!

Men är inte Silfvercreations lite väl stort? Och vad är grejen med det upphöjda C'et? =)

"SC" ser ganska tråkigt ut tyvärr... Ta bort den gråa skuggan tycker jag. Tycker även att "SC" ska ha samma färg som kanterna runt bilderna..

Testa att göra Silfvercreations lika långt som det är till det mittersta vita strecket (som delar blomman och nyckelpigan).. Och kanske köra lika stor marignal från det strecket som du har från Silfvercreations och vänstra kanten.
            Så bild/färgkombinationen fungerar alltså bättre på andra bilden? Okej. Man blir ju lite blind efter ett tag.

Vad menar du med att SC ska ha samma färg som kanterna runt bilderna? Jag har ju ingen färg där? Jag ska pröva att förminska loggan.

Det upphöjda ct bara blev, för att egentligen sitter inte silfver creations ihop, det är två ord. Så jag ville göra någon slags avskärmning där. Gillade den...
            Mycket tyckande här nu Hoppas du inte tar det på fel sätt!
            Absolut inte. Det är precis sånt här jag vill höra så jag kan göra det ännu bättre.
            Silfver Creations

Comment

• oskars
              Medlem
              • 2005-11-11
              • 1263

Originally posted by silfver
              Så bild/färgkombinationen fungerar alltså bättre på andra bilden? Okej. Man blir ju lite blind efter ett tag.
              Japp, den är bättre
              Vad menar du med att SC ska ha samma färg som kanterna runt bilderna? Jag har ju ingen färg där? Jag ska pröva att förminska loggan.
              Alltså... kanterna runt bilderna är vita... fast typ inte helt och hållet.. medans SC är helvitt.. har inte kollat exakt i PS, men det ser ut så i alla fall!
              Det upphöjda ct bara blev, för att egentligen sitter inte silfver creations ihop, det är två ord. Så jag ville göra någon slags avskärmning där. Gillade den...
              Testa med att köra med C'et på samma nivå som allt annat, men att du lägger CREATIONS i en ännu tunnare vikt än den du kör nu! Texten är lite för rörig för att det ska gå lätt att läsa. Testa som sagt att lägga CREATIONS i en tunnare vikt.
              Absolut inte. Det är precis sånt här jag vill höra så jag kan göra det ännu bättre.
              Härligt!
              OTCH DSGN - OTCK SKTBDS

The only pop you'll here from us, is pop from our Glocks!

Comment

• silfver
                Medlem
                • 2003-04-03
                • 9709

Japp, den är bättre
                Alltså... kanterna runt bilderna är vita... fast typ inte helt och hållet.. medans SC är helvitt.. har inte kollat exakt i PS, men det ser ut så i alla fall!
                Testa med att köra med C'et på samma nivå som allt annat, men att du lägger CREATIONS i en ännu tunnare vikt än den du kör nu! Texten är lite för rörig för att det ska gå lätt att läsa. Testa som sagt att lägga CREATIONS i en tunnare vikt.
                Härligt!
                Bilderna har ingen kant. Det är bakgrunden i dem som är färgad, inget annat. Så det blir svårt att anpassa den på texten. Jag ändrade lite åt det hållet du tyckte.

Saknar skuggan i SC...
                Attached Files
                Silfver Creations

Comment

• Dryden
                  Medlem
                  • 2002-08-03
                  • 12245

Jag vet inte om SC-loggan gör synvillan, men loggans "skevhet" gör att det känns lutande och snett. Fast det inte är det.

Och nej, sakna inte skuggan i SC.
                  resebloggen # twitter # instagram

Comment

• silfver
                    Medlem
                    • 2003-04-03
                    • 9709

Originally posted by Dryden
                    Jag vet inte om SC-loggan gör synvillan, men loggans "skevhet" gör att det känns lutande och snett. Fast det inte är det.

Och nej, sakna inte skuggan i SC.
                    Du föredrar alltså mitt sista utkast?
                    Silfver Creations

Comment

• Zaiman
                      Forumvärd
                      • 2001-12-06
                      • 2439

Är benägen att hålla med Dryden om skuggan. Saknar den inte.
                      Bra och snyggt nu.

Dock känns det som om kanten på blombilden är så skarp jämfört med resten av bilden (bara den vänstra sidan). Kan vara min skärm som lurar mig också. Men ja.. Hmm känns lite sådär. Men det är nog bilden i sig som är sån.

Bra jobbat!

Tänk om man räknade dyktid i hur långt bubblorna man blåst under ett dyk färdats till ytan... Undrar hur långt jag har dykt då?

Min blogg | Mina Flickr bilder | Jag på fejjan | Canonforum

Comment

• silfver
                        Medlem
                        • 2003-04-03
                        • 9709

Här kommer en helrak version.
                        Attached Files
                        Silfver Creations

Comment

• silfver
                          Medlem
                          • 2003-04-03
                          • 9709

Originally posted by Zaiman
                          Är benägen att hålla med Dryden om skuggan. Saknar den inte.
                          Bra och snyggt nu.

Dock känns det som om kanten på blombilden är så skarp jämfört med resten av bilden (bara den vänstra sidan). Kan vara min skärm som lurar mig också. Men ja.. Hmm känns lite sådär. Men det är nog bilden i sig som är sån.

Bra jobbat!
                          Tack.

Det där med skärpan måste vara nån synvilla?
                          Silfver Creations

Comment

• Dryden
                            Medlem
                            • 2002-08-03
                            • 12245

Sådär ja, nu är synvillan borta så nu saknas bara lite kontraster, framförallt i "Design made easy". Kanske en aning tråkig meny också. Har du testat versaler?
                            resebloggen # twitter # instagram

Comment

• silfver
                              Medlem
                              • 2003-04-03
                              • 9709

Originally posted by Dryden
                              Sådär ja, nu är synvillan borta så nu saknas bara lite kontraster, framförallt i "Design made easy". Kanske en aning tråkig meny också. Har du testat versaler?
                              Oj, kom menyn med där. Den ska inte vara med alls.
                              Silfver Creations

Comment

Working...