Sitter och pillar med lite grafik och tar gärna emot lite konstruktiv kritik. Tanken är att det ska vara fräscht, vad tycker du?
Fräscht?
Collapse
X
-
Tags: None
-
Tack. Det är precis sånt jag vill höra.Originally posted by OkkidoMin första reaktion är: Platt, stila, tråkiga färger. Inget sticker ut. Inget ögat kan fokusera på.
Vill du verkligen dölja typografin så som du gör nu? Det tar väldigt lång tid innan man släpper ögonen från bilderna.
Dölja och dölja, jag kände inte att typon var det jag ville visa utan det är först och främst bilderna.
Några tips på hur man kan få sidan lite mindre platt?Comment
-
I mitt första utkast hade jag lite mer livliga bilder, men jag tyckte det såg lite taffligt ut. Eller vad säger ni?
Attached FilesComment
-
Den senaste bilden är mkt bättre!! Bra färger!
Men är inte Silfvercreations lite väl stort? Och vad är grejen med det upphöjda C'et? =)
"SC" ser ganska tråkigt ut tyvärr... Ta bort den gråa skuggan tycker jag. Tycker även att "SC" ska ha samma färg som kanterna runt bilderna..
Testa att göra Silfvercreations lika långt som det är till det mittersta vita strecket (som delar blomman och nyckelpigan).. Och kanske köra lika stor marignal från det strecket som du har från Silfvercreations och vänstra kanten.
Mycket tyckande här nu
Hoppas du inte tar det på fel sätt!
Comment
-
Så bild/färgkombinationen fungerar alltså bättre på andra bilden? Okej.Originally posted by oskarsDen senaste bilden är mkt bättre!! Bra färger!
Men är inte Silfvercreations lite väl stort? Och vad är grejen med det upphöjda C'et? =)
"SC" ser ganska tråkigt ut tyvärr... Ta bort den gråa skuggan tycker jag. Tycker även att "SC" ska ha samma färg som kanterna runt bilderna..
Testa att göra Silfvercreations lika långt som det är till det mittersta vita strecket (som delar blomman och nyckelpigan).. Och kanske köra lika stor marignal från det strecket som du har från Silfvercreations och vänstra kanten.
Man blir ju lite blind efter ett tag.
Vad menar du med att SC ska ha samma färg som kanterna runt bilderna? Jag har ju ingen färg där? Jag ska pröva att förminska loggan.
Det upphöjda c
t bara blev, för att egentligen sitter inte silfver creations ihop, det är två ord. Så jag ville göra någon slags avskärmning där. Gillade den...
Absolut inte. Det är precis sånt här jag vill höra så jag kan göra det ännu bättre.Originally posted by oskarsMycket tyckande här nu
Hoppas du inte tar det på fel sätt!
Comment
-
Japp, den är bättreOriginally posted by silfverSå bild/färgkombinationen fungerar alltså bättre på andra bilden? Okej.
Man blir ju lite blind efter ett tag.
Alltså... kanterna runt bilderna är vita... fast typ inte helt och hållet.. medans SC är helvitt.. har inte kollat exakt i PS, men det ser ut så i alla fall!Originally posted by silfverVad menar du med att SC ska ha samma färg som kanterna runt bilderna? Jag har ju ingen färg där? Jag ska pröva att förminska loggan.
Testa med att köra med C'et på samma nivå som allt annat, men att du lägger CREATIONS i en ännu tunnare vikt än den du kör nu! Texten är lite för rörig för att det ska gå lätt att läsa. Testa som sagt att lägga CREATIONS i en tunnare vikt.Originally posted by silfverDet upphöjda c
t bara blev, för att egentligen sitter inte silfver creations ihop, det är två ord. Så jag ville göra någon slags avskärmning där. Gillade den... 
Härligt!Originally posted by silfverAbsolut inte. Det är precis sånt här jag vill höra så jag kan göra det ännu bättre.
Comment
-
Bilderna har ingen kant. Det är bakgrunden i dem som är färgad, inget annat. Så det blir svårt att anpassa den på texten. Jag ändrade lite åt det hållet du tyckte.Originally posted by oskarsJapp, den är bättre
Alltså... kanterna runt bilderna är vita... fast typ inte helt och hållet.. medans SC är helvitt.. har inte kollat exakt i PS, men det ser ut så i alla fall!
Testa med att köra med C'et på samma nivå som allt annat, men att du lägger CREATIONS i en ännu tunnare vikt än den du kör nu! Texten är lite för rörig för att det ska gå lätt att läsa. Testa som sagt att lägga CREATIONS i en tunnare vikt.
Härligt!

Saknar skuggan i SC...
Attached FilesComment
-
Du föredrar alltså mitt sista utkast?Originally posted by DrydenJag vet inte om SC-loggan gör synvillan, men loggans "skevhet" gör att det känns lutande och snett. Fast det inte är det.
Och nej, sakna inte skuggan i SC.
Comment
-
Är benägen att hålla med Dryden om skuggan. Saknar den inte.
Bra och snyggt nu.
Dock känns det som om kanten på blombilden är så skarp jämfört med resten av bilden (bara den vänstra sidan). Kan vara min skärm som lurar mig också. Men ja.. Hmm känns lite sådär. Men det är nog bilden i sig som är sån.
Bra jobbat!
Tänk om man räknade dyktid i hur långt bubblorna man blåst under ett dyk färdats till ytan... Undrar hur långt jag har dykt då?
Min blogg | Mina Flickr bilder | Jag på fejjan | CanonforumComment
-
Comment
-
Tack.Originally posted by ZaimanÄr benägen att hålla med Dryden om skuggan. Saknar den inte.
Bra och snyggt nu.
Dock känns det som om kanten på blombilden är så skarp jämfört med resten av bilden (bara den vänstra sidan). Kan vara min skärm som lurar mig också. Men ja.. Hmm känns lite sådär. Men det är nog bilden i sig som är sån.
Bra jobbat!
Det där med skärpan måste vara nån synvilla?
Comment
-
Oj, kom menyn med där. Den ska inte vara med alls.Originally posted by DrydenSådär ja, nu är synvillan borta så nu saknas bara lite kontraster, framförallt i "Design made easy". Kanske en aning tråkig meny också. Har du testat versaler?
Comment
Oderland
Collapse
Comment