Som jag skrev i dagens bild-tråden så skulle det vara skoj att få se våra fotografers egna 10-i-top bilder.
Och det är självklart att Dryden och alla andra får vara med. Det är bara mitt minne som är väldigt kort :p
15 svar · 1 186 visningar · startad av Lord Pingu
Som jag skrev i dagens bild-tråden så skulle det vara skoj att få se våra fotografers egna 10-i-top bilder.
Och det är självklart att Dryden och alla andra får vara med. Det är bara mitt minne som är väldigt kort :p
Mycket makro och porträtt. Måste nog faktiskt säga att jag gillar porträtten mest.. om det beror på din skicklighet i att fotografera eller välja objekt låter jag vara osagt :r :p
Såklart jag gillar din fjärillsbild bäst! Den säger mest kan man säga. Kompositionen är mycket bra med klara och fina färger.
Av silfvers bilder gillar jag nog Far bäst. Gillar porträtten mest för att jag själv är helt usel på människobilder, så jag är lättimponerad. :)
Jag har bara haft min kamera i ett år ungefär och har inte lyckats bemästra fotokonsten än, men här är mina 10 favoriter. De flesta har nog varit med på wF redan. Ordningen är kronologisk.
Av Fias bilder gillar jag Taffel bäst! Fina färger.
Annars är bokbilden mycket bra också, men bara därför att den är ordnad efter färger och det med för att man kan ha lite svårt att hitta sina böcker.
Tack för alla kommentarer!
Fia, din bästa bild tyckte jag var på taxen Zia. Han/hon verkar ha det så mysigt på bilden. :)
I skrivande stund känner jag mest för följande av mina verk:
Jag ska kommentera de andra listorna senare när jag har lite mer tid. :)
Från höga höjder är riktigt snygg. Min fokus hamnar inte på killen som hoppar,utan jag tycker det runt om kring är mest intressant. Bakgrunden är ju riktigt vacker!
Midvinter är också riktigt läcker. Det ser ut som något drömlandskap.
Dock så visade du inte din bästa bild - i mitt tycke - It can only be... - Den är klockren! (y)
"Midvinter" är klart min favorit av Drydens bilder! Så himla fint! Ser nästan overkligt ut.
silfver skrev:
Från höga höjder är riktigt snygg. Min fokus hamnar inte på killen som hoppar,utan jag tycker det runt om kring är mest intressant. Bakgrunden är ju riktigt vacker!
WTF silfver! Nu blir "killen som hoppar" ledsen, när han blir kallad ointressant. ;)
Jag lägger min röst på apan som ser så glad ut ;)
Midvinter är vykortsvacker.....
Tack för alla kommentarer! :)
- silfver: "It can only be" hör absolut till en av mina vassare bilder, men tänk om jag fått bort kaklet också... ;)
- I övrigt verkar ju Midvinter vara gångbar, vilket är både kul men också inte särskilt förvånande. Sådana landskap ser man inte ofta och då blir upplevelserna(/bilderna i det här fallet) nästan lite magiska. ;)
- Apan var en spontanidé jag fick. Det brukar bli bra då, plus att den rackaren alltid ser så äckligt glad och nöjd ut :e
silfver skrev:
Det blev inte tio, men jag gillar de här bilderna. De är inte sorterade efter hur mycket jag tycker om dem, men fjärilen är väl ändå den bilden jag hittills blivit mest nöjd med.
Fjärilsbilden är enastående, jag gillar den riktigt skarpt. Sedan har du ett par riktigt bra porträtt, där Alexandra och Far är de jag gillar mest. Lugna och avslappnande, det gillar jag. Jag önskar också att jag själv kunde ta porträtt men det är min svagaste punkt i fotograferandet.
Fia skrev:
..., men här är mina 10 favoriter. De flesta har nog varit med på wF redan.
Sjön ger ett riktigt soft intryck, vilket jag gillar. Rent fototekniskt kanske det inte är din bästa bild, men miljömässigt vinner den lätt, i alla fall av de bilder du visade här.