Meddelande

Minska
No announcement yet.

Android: Ringsignalen tystnar och startar om

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Android: Ringsignalen tystnar och startar om

    Har problem med en Samsung Galaxy S5 på mitt jobb. När ett samtal kommer in så spelas ringsignalen upp i 1-2 sekunder, sedan tystnar telefonen i ungefär lika lång tid och efter det upprepar sig hela proceduren igen (ringsignal - tyst - ringsignal - tyst - etc). Användaren har Samsungs standardmelodi "Over the Horizon" som ringsignal, så det är en hel melodi som ska spelas upp, inte bara "ring ring" Om jag öppnar upp ljudinställningarna och väljer ringsignal så spelas hela melodin upp där, det är alltså inte något fel på själva ljudfilen. Men när ett samtal kommer in så tystnar telefonen om och om igen under uppspelningen.

    Är det någon som känner till om det finns någon inställning för ringbeteendet som påverkar detta eller är det något fel på telefonen? Jag hittar ingen inställning. Den är inställd på ljudläge "Ljud", ringsignal "Over the Horizon" och en ganska låg ljudvolym. Det är Android 5.0 Lollipop på telefonen.


    Edit:
    Jag formulerade mig lite fel i rubriken... ringsignalen startar inte om efter tystnaden, utan uppspelningen verkar pågå hela tiden, men utan ljud i perioder.
    "Det finns tre sorters lögn; vanlig lögn, förbannand lögn och statistik" - Mark Twain
Working...
X